10 tekenen die duidelijk duiden op vitamine D-tekort

​ We hebben allemaal dagen waarop we volledig uitgeput of een beetje negatief of depressief zijn. Maar als je merkt dat je de hele tijd verkouden bent, je vaker depressief voelt dan niet, of zelfs je haar verliest, dan zou je zeer waarschijnlijk een vitamine D-tekort kunnen hebben! In deze video ga je praten over Er zijn tekenen die erop wijzen dat uw lichaam een ​​ernstig tekort aan deze essentiële vitamine heeft. Als u merkt dat u ten minste twee van deze symptomen heeft, moet u onmiddellijk handelen! Tijdstempel: je wordt heel vaak ziek. 1: 49 Je bent altijd moe. 2: 30 U lijdt aan chronische Rugpijn en pijn in de botten. 3: 19 U lijdt aan botverlies. 4: U heeft huidproblemen. 4: 38 Je hebt problemen met overgewicht. 5: 05 Uw wonden genezen te traag. 5: 38 Je hebt haaruitval. 6: 08 U heeft een depressie. 6: 30 Jij lijdt van spierpijn. 7: Welke groep mensen heeft een hoger risico op vitamine D-tekort? 8e: Waarom is vitamine D zo belangrijk? 8e: 30 Welke voedingsmiddelen zijn rijk van vitamine D? 9: 15 Muziek: Samenvatting: – In de afgelopen jaren zijn er verschillende gedetailleerde onderzoeken uitgevoerd, waarin een bewezen verband is tussen vitamine D-tekort en infecties van de luchtwegen, zoals bronchitis, longontsteking en verkoudheid. – Een vrouw leed aan hoofdpijn en chronische vermoeidheid. Toen haar bloed werd getest, zagen de artsen dat het vitamine D-gehalte in haar lichaam 5,9 nanogram per millimeter was. Vitamine D-tabletten hebben hun gezondheidsproblemen opgelost. – Mensen met een laag vitamine D-gehalte hadden twee keer zoveel kans op botpijn in hun ribben, benen en gewrichten. – Onderzoekers hebben een verband gevonden tussen een laag vitamine D-gehalte en botverlies in 1. 71 Menopauzale vrouwen en post menopauze die aan het onderzoek hebben deelgenomen. – Een van de vele gevolgen van een verzwakt immuunsysteem is dat uw huidcellen meer olie gaan produceren. Een ander huidprobleem dat het gevolg kan zijn van onvoldoende vitamine D is psoriasis. – Studies hebben aangetoond dat mensen die voldoende vitamine D hebben, sneller afvallen. – Vitamine D bevordert de aanmaak van speciale componenten die essentieel zijn voor het wondgenezingsproces. Deze componenten zijn in wezen verantwoordelijk voor de vorming van nieuwe huid. – Ernstig haarverlies kan worden veroorzaakt door lage vitamine D-spiegels, vooral bij vrouwen en kinderen, heeft onderzoek aangetoond. ​ – In het jaar 2014 wetenschappers van Inselspital (Universitair Ziekenhuis) Bern in Zwitserland ontdekten dat 63% van degenen die lijden aan chronische spierpijn hebben te weinig vitamine D. – Volwassenen van 49 jaar en ouder; Kantoormedewerkers die de meeste tijd binnenshuis doorbrengen; Mensen met een donkere huidskleur en mensen met een hoog lichaamsvet hebben een hoger risico op vitamine D-tekort. – Als u een te tekort aan vitamine D heeft, maar u weet het niet, kan dit verergeren en tot vervelende problemen leiden, waaronder: zachte botten bij kinderen en misvormde botten bij volwassenen, verschillende soorten kanker, cardiovasculaire, auto-immuunziekten of neuromusculaire aandoeningen. – Vette vis, levertraan, tonijn uit blik, sint-jakobsschelpen, garnalen en champignons zijn super rijk aan vitamine D. Abonneer je op de zonnige kant: Abonneer je op handwerk van 5 minuten: b

Top 7 vitamines D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamines D supplementen Kopen?

Vitamins D

is essentieel voor uw bewaking en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. De locatievitaminen D-spiegels kunnen dood lijden aan aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen. ​ Vitaminen D in extra hoge dosis

Extra hoge potaarde vitamines D

71 microgram oftewel 2020 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor like niet eerder een vitamines D supplement heeft gebruikt, en bij like een tekort is vastgesteld. De supplementen kunnen net zo goed worden gebruikt als multivitaminen, ook als bijvoorbeeld al 04 van 15 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Kracht 71 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D Super D3 Extra Kracht van Vitaminstore bevat maar ran 71 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in het product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van de grootste producenten van vitamine D3. De staatsgarantie voor stabiliteit en kwaliteit van vitamine D3. ​

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “10 tekenen die duidelijk duiden op vitamine D-tekort”

  1. Ik kan bevestigen dat sinds ik vitamine D slik mijn gezondheid veel beter is. Voordat ik begon met vitamine DI was ik altijd ziek, verkouden, gewrichtspijn altijd moe geen autorijden Dankzij vitamine D ga ik in korte tijd veel, veel beter

  2. Volledig elke reeks Stock – Fi lmchen overschreven met tekst en onderliggend met gruwelijke muziek. Naast de eeuwige blah blah; In een studie hebben onderzoekers …… doktoren ontdekt ….. Wetenschappers van het Schlumpf Instituut in Pusemuckel zijn erachter gekomen …… blah blah blah ….. hoe dan ook vitamine D-tekort is gevaarlijk ..

  3. Zeer interessante informatieve video. Zeker een van de redenen waarom meer mensen ziek worden in de winter. In de risicogroepen voor Als je een vitamine D-tekort hebt, zou ik mensen toevoegen die volledig bedekt zijn, omdat de UV-straling niet door hun kleding heen komt; het lichaam kan geen vitamine D aanmaken, vooral niet bij dikke of zwarte kleding. Maar in de winter is de zon veel te veel toch zwak in Duitsland. Ik heb ook veel geleerd in de video.

  4. Min 3:10 “Aangezien een gezond persoon normaal gesproken maar liefst 20 ng / ml heeft. In Duitsland is dat gemiddeld 16 ng / ml en de RKI ziet geen noodzaak tot actie. Welkom in Duitsland. XD

  5. tot 8. Chronische rugpijn en vitamine D-inname kan misgaan als er een magnesiumtekort is. Deze mensen zouden dan noodzakelijkerwijs magnesium moeten aanvullen.

  6. Bedankt voor de video .. Vitamine D zorgt er echt voor dat je je goed voelt .. geluk hormonen zorgen voor een goed humeur .. De zon is hier ook heel geschikt voor .. 😉

Reacties zijn gesloten.