Alyaa Gad – Vitamine D -intro Vitamine D – Introductie

Vitamine is een zeer belangrijke stof voor ons leven, Vita betekent veilig leven, dat wil zeggen proteïne, vitamines, essentiële materialen voor vitale processen. Vitamine D of D, de vitamine van de zon, is een van de belangrijkste eiwitten die verantwoordelijk zijn voor het reguleren van veel vitale processen in ons lichaam en voor deze video Dit zal je de rol van vitamine D bij de gezondheid en bescherming van ons lichaam tegen ziekten uitleggen.Vitamine D lost op in vetten, en daarom hebben we vetten nodig om er op een juiste manier mee om te gaan in het lichaam, dus denk zo goed dat als we minder vet eten of problemen hebben met het verteren van vetten of medicijnen nemen die de opname van vet verhinderen Uiteindelijk hebben we problemen met vitamine D, helaas is vitamine D in zeer kleine hoeveelheden in voedsel aanwezig, de belangrijkste bronnen zijn vis en visolie, maar de belangrijkste bron is de zon.Als we niet genoeg vitamine D hebben en we worden niet blootgesteld aan de zon, hebben we een volgende keuze, namelijk het voedsel waaraan vitamine D is toegevoegd. In de supermarkt staat er melk op, Versterkt, wat betekent dat er een toevoeging aan is, soms een extra behoefte, maar vitamine D Versterkt, wat betekent dat er een toegevoegde vitamine D is, soms zelfs als het niet genoeg is, dus we moeten capsules gebruiken of n Een kat, drankje of injectie van vitamine D, door vitamine D in internationale eenheden te meten, betekent internationale eenheden, dus je ontmoet het pakket met het aantal internationale eenheden in de capsule. In elke capsule die ik wil, leg ik je hier uit hoe vitamine D zal zijn en werken in het lichaam. Stel je voor dat je tijdens een fijne vakantie in de zon zit en genoeg delen van je lichaam, zoals de borst, rug en armen, aan de zon blootstelt. Gezonde omega-3 en omega-6, omdat ze je huid beschermen tegen verbranding en ook helpen bij de vorming van vitamine D.Als dit allemaal moet werken, krijg je vitamine D in gezonde hoeveelheden. Vitamine D zit in de huid. De waarheid is dat het niet in staat is om in veel behoeften te voorzien. De eerste wordt geactiveerd. Door de werking van de vetten in de lever en de galsappen, tot een actievere vorm genaamd vitamine D2, vitamine D2, bovendien is het ook niet actief. Het mag niet veel dingen doen. De eerste moet de nier verlaten om de foto te kunnen maken. Vanwege zijn activiteit, namelijk vitamine D3, is vitamine D3 echt wat in staat is om het werk goed te doen, wat is het dat je in de zon zit. Je drinkt melk en eet kaas en alle lekkere dingen die calcium bevatten in de geest van vitamine D. De darm voert calcium van daaruit en transporteert het in het bloed naar de organen die het nodig hebben, zoals botten De hersenen, spieren en het immuunsysteem zijn omgeven door het resterende calcium.Het blijft de actieve vorm van vitamine D, vitamine D3, die deze gunstige functies kan vervullen, en om dit aanwezig en actief te laten zijn, moet je worden blootgesteld aan de zon. Je eet gezonde vetten zoals omega-3 en omega-6. Je eet en drinkt het met melk, zodat de lever gezond is en je voldoende vet in het lichaam hebt. Je neemt bijvoorbeeld geen medicijnen die de opname van vetten verhinderen en het gele blaasje is intact, en dan heb je ook een gezonde nier, wat betekent dat nierpatiënten mogelijk een probleem hebben met vitamine D. Abonneer je op het officiële Alyaa Gad-kanaal: https://www.facebook.com/dr.AlyaaGad d

Top 7 Vitamine D-supplementen vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen? Vitamine D is essentiële voor uw geestelijke en geestelijke en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D

microgram oftewel IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al van 25 microgram vitamine D bevat. Super D3 Extra Sterk 75 mcg vitamine D (Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore) (bevat maar liefst) mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van's werelds grootste producenten van vitamine D3. Deze staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten. Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Alyaa Gad – Vitamine D -intro Vitamine D – Introductie”

  1. انا عندي 22 سنة اعاني من ضعف انتصاب هل يمكن ان يكون نقص في فيتامين د دكتورة ارجو ان تجيبي بسرعة من فضلك و شكرا

  2. لماذا يادكتوره بعض الاطباء يعتبرون فيتامين D هرمون وليس فيتامين .. وشكرا ..

  3. دكتورة .استشارة لو سمحتي
    انا عملت تحليل فيتامينD وطلعت النتيجة 8 للاسف .عمري 45 في اخر سنة ابتديت اعاني من وهن في الجسم وايدي ورجلي بتنمل وشعري ابتدى يتساقط بكثافة وابتديت مش طايق نفسي ومليش نفس في اي حاجة وعندي كمية كسل غريبة واعصب من ابسط حاجة والام في المفاصل بذات الركب والكسل اللي حصلي سببلي عدم ممارسة الرياضة وبذالك نتج عنه زيادة في وزني .. ارجوا من حضرك النصيحة والمساعدة في هذه المشكلة اللي مزهقاني في نفسي..
    طولي180.sm
    وزني107kg
    الحمد لله لا اعاني من اي امراض
    لك منى فائق الحب والتقدير والاحترام
    في انتظار ردك بما يفيدني 👍🌷

  4. سلام عليكم دكتوره اني عنتي نقص فتامين دي ثراي نسبه مالتي 8واخثت ابره شرب دكتوره الله يعافيج شنو اخذ بعد علموت زيد نسبه

  5. بيقولوا شغل فاشل
    طبعا هيقولوا كده ولو مستنيه منهم يقولوا انهم هم اللي فاشلين تبقي مش عايشه في الدنيا😉
    مفيش واحده هتيجي تقولك انا مفهمتش او مصبرتش مش هتقولك انا فاشله😉
    لا الطبيعي هتقولك ده شغل فاشل
    انتي بقا دورك ايه
    لما واحده تقولك بشتغل و بقبض كويس 4000 وانا في بيتي وانتي اول ما تسمعي اسم الشركة تفتكري الفاشله ومتبصيش للي نجحت قدامك و بتكلمك او حتي تقوليلها اثبتيلي كلامك
    يبقي انتي اللي مش عايزه تنجحي🤭
    لو انتي بجد عايزه تغيري حياتك خدي الفرصه كامله و افهمي الشغل واسألي وبعدين قرري💪🏻
    اللي محتاجه شغل بجد تكتب تم وتكلمني خاص هبعتلها كل التفاصيل و هساعدها تفهم و تقرر ✅

  6. امتى تبتدى اعراض الدوخه والضبابيه والاعراض بالتحسن النسبه عندى ١٠ والدكتور كتبلى حقنه ديفارول كل عشر ايام اوستيوكير كل يوم ؟؟؟

Reacties zijn gesloten.