Corona, influenza en dergelijke – vitamine D kan beschermen tegen luchtweginfecties

Banale verkoudheid maar ook epidemische infecties zoals coronavirusinfecties of griepepidemieën komen vaak voor in de wintermaanden. Epidemiologen vermoeden al lang dat een verminderde immuniteit de gevoeligheid voor virale infecties vergroot. Een mogelijke link is een lage gemiddelde vitamine D-spiegel in de wintermaanden. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een verlaagde vitamine D-spiegel gepaard gaat met een significant hoger risico op luchtwegaandoeningen. Onze eigen onderzoeken hebben ook aangetoond dat er een verband is tussen lage vitamine D-spiegels en ziektedagen en ziektedagen.

Top 7 vitamines D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D supplementen Kopen? Vitamines D is essentieel voor uw specifieke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamines D-Spiegel kan dood lijden aan aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitaminen D in extra hoge dosis

Extra hoge potaarde vitamines D

66 microgram oftewel 2020 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor like niet eerder een vitamines D supplement heeft gebruikt, en bij like een tekort is vastgesteld. De supplementen kunnen net zo goed gebruikt worden als multivitaminen, ook als bijvoorbeeld al van microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Kracht 66 mcg vitamine D Super D3 Extra Kracht van Vitaminstore

bevat maar ran 66 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in het product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van de grootste producenten van vitamine D3. De staatsgarantie voor stabiliteit en kwaliteit van vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Corona, influenza en dergelijke – vitamine D kan beschermen tegen luchtweginfecties”

  1. Om 8.45 uur zou het verkeerd kunnen worden begrepen dat u 150 gram K2 zei, dat zou een beetje goed zijn. Anders heel erg bedankt voor de video, erg interessant om dergelijke statistieken op deze momenten te lezen.

  2. Waarom zien we deze man alleen op YouTube? En niet in de “paniekmedia”? En waarom trekt niemand de juiste conclusies? Een vaccinatieplicht, wil of is al ingevoerd. Waarom zou u geen actie ondernemen om het vitamine D-gehalte zelfs in de wintermaanden hoog te houden? U kunt daar ook op vrijwillige basis mee beginnen. Want wie niet meedoet, kan dan de verbanden zien. Maar een natuurlijke remedie als vitamine D, iiihhh die wil ik niet nemen! Ugh duivel. Maar elke remedie die wordt voorgeschreven door een arts met een lange lijst met bijwerkingen, doet dat wel.

  3. Waarschuwing, hier worden enkele zeer dubieuze argumenten aangevoerd! Bijvoorbeeld de correlatie tussen verzuimdagen en vitamine D-inname; de ​​stelling is niet representatief omdat de testgroep te klein is. Bovendien moeten leken erop worden gewezen dat correlaties GEEN verbanden zijn. Het komt erop neer dat de presentatie erg schetsmatig is voor professionals en misleidend voor leken. Correct wetenschappelijk werk zou wenselijk zijn!

  4. voor de klagers die de dokter niet zegt vond het bewijs. Hij zegt verbanden te willen laten zien en dat een vitamine D-tekort, zoals hij zelf zegt, niet de enige oorzaak is. Een van de redenen waarom er in de wintermaanden verkoudheid uitbreekt, is ook vrij zeker dat mensen in de wintermaanden meer in huis zijn en dichter bij elkaar hurken.Voor mij een objectieve, rustige bijdrage. De verbindingen zijn goed beschreven en zeker nog een stukje van de puzzel om te begrijpen.

  5. Petje af Herr Doktor, goed dat u heeft ingezien dat elke burger 10.000 eenheden, zeventig tot tachtig procent van de doktersbezoeken niet meer zou plaatsvinden. Ik neem dagelijks 20.000 gedurende 4 jaar

  6. … Stel uzelf dan de vraag “Koud” … Vitamine C kan het lichaam helpen en versterken … Te weinig vitamines verzwakken het lichaam en maken het vatbaarder voor bacteriën … Vitaminen, welke soort ook, versterken het lichaam Het lichaam en de bacteriën vinden het moeilijk om het lichaam binnen te dringen …

  7. Vitamine D werd jaren geleden afgekeurd door de farmaceutische industrie. Toen verdween vitamine D steeds meer. De farmaceutische industrie is afhankelijk van andere medicijnen waarmee ze meer winst kunnen maken. Winst gaat voor de mensheid.

  8. Goede samenvatting, heel erg bedankt. Op min https://youtu.be/IkbNJzejMP4?t=496 bedoelt u waarschijnlijk ng / ml, met 100 nanomol / L zou u slechts een Vit.D-niveau van 40ng / L hebben. Het zou ook interessant zijn keer een video over wanneer het Vit.D-niveau te hoog is. Tijdens de laatste meting had ik bijvoorbeeld een waarde van 169 ng / ml en de indruk dat ik wat meer dorst heb zoals gewoonlijk. Er is ook een marker die goedkoop kan worden bepaald kan?

  9. VitD is belangrijk. Net als alle andere voedingsstoffen is dit een fundamenteel probleem en dat is onze landbouw. Zolang we vrijwel uitsluitend met NPK-meststoffen (stikstof, fosfor, kalium) werken, hebben we over 100 jaar nog een tekort aan alle andere elementen die de bodem normaal bevat. Dat leidt tot defecten, dat tot ziekten. Maar 100 jaar NPK zorgen ervoor dat deze voedingsstoffen ontbreken zoals B. selenium, lithium en nog veel meer. (Het periodiek systeem der elementen bevat ongeveer 80 … we bevruchten er 3 …) Ook goud z. B. is een element dat altijd in voedsel heeft gezeten, tot NPK toe. Er zijn nu steeds meer beweringen en onderzoeken (die worden genegeerd …) dat deze elementen belangrijk zijn. Goud z. B. voor de hersenen en het IQ .. In principe kun je bijna elke ziekte van de beschaving ermee in verband brengen (bijv. Het gebrek aan lithium in de voeding -> toenemend aantal depressies, causaal, dat is slechts één voorbeeld van Ik zal alleen zeggen dat ik denk dat Corona helemaal geen probleem zou zijn (als het er nu überhaupt een is …;)), deze fundamentele problemen zouden zijn opgelost, maar helaas geen van beide DGE-rapporten (is serieus * hoest *) niet over zulke dingen, ook niet over de WHO. Hoewel er voldoende wetenschappelijk bewijs voor is. A Jens Spahn weet duidelijk niets van zulke dingen. Zoals Markus Krall zei: Incompetentie zou nu strafbaar moeten zijn.

  10. Geweldig wat ze zeiden. Dat is de oplossing. Ik gebruik al 5 jaar hoge doses vitamine D omdat ik altijd bronchitis heb gehad. Sindsdien geen bronchitis meer en nauwelijks vrije dagen, iets wat op school geleerd zou moeten worden. Artsen krijgen les tijdens hun studie. Maar dan gaat de farmaceutische industrie dood. Liefs, mensen dragen muilkorven en wachten op een coronavaccinatie. Hoe blind is de mens? Vitamine D3 kan ook beschermen tegen kanker … En is zo goedkoop. De mijne Huisarts lachte me uit toen ik vitamine D3 in het spel bracht. Ik had een waarde van 16 nanogram … Hij schreef me 1000 Vigantolettes voor. Dat was zo belachelijk. Nu neem ik het elke dag. Bedankt voor je geweldige video.

Reacties zijn gesloten.