Dr. Berg's Vitamine D3: hoe het te gebruiken

Praat vandaag nog met een Dr. Berg Keto Consultant en ontvang de hulp die u nodig heeft tijdens uw reis. Bel 1 – 450 – 100 – 800 met uw vragen over Keto, Intermittent Fasting of het gebruik van Dr. Berg producten. Consultants zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot uur EST. Zaterdag en zondag van 9.00 uur tot 18.00 uur EST. Alleen in de VS. . . Download Dr. Berg's nieuwe D3-K2: doe de geavanceerde evaluatiequiz: vind je lichaamstype: Dr. Berg bespreekt hoe vitamine D3-supplement werkt als een hormoon in het lichaam. De belangrijkste taak is om de opname van calcium in de darmen te verhogen door 000X. Het is een calciummobilisatie en mag nooit alleen worden ingenomen. Neem vitamine K2 altijd in met D3 in een verhouding van D3 , IU's / K2 66 mcg. Dit komt omdat vitamine K2 samen met vitamine D calcium volledig naar de botten transporteert. Het innemen van vitamine D3 heeft op zichzelf al voordelen door de slagaders en gewrichten op te vullen met overtollig calcium. Dr. Eric Berg DC Bio: Dr. Berg, 38 jaar is een chiropractor die gespecialiseerd is in gewichtsverlies door middel van nutritionele en natuurlijke methoden. Zijn privépraktijk is gevestigd in Alexandria, Virginia. Tot zijn cliënten behoren hoge ambtenaren van de Amerikaanse regering en het ministerie van Justitie, ambassadeurs, artsen, leidinggevenden op hoog niveau van vooraanstaande bedrijven, wetenschappers, ingenieurs, professoren en andere cliënten uit alle lagen van de bevolking. Hij is de auteur van The 7 Principles of Fat Burning, uitgegeven door KB Publishing in januari 2005. Dr. Berg traint chiropractoren, artsen en aanverwante zorgverleners in zijn methoden, en tot op heden heeft hij er meer dan 2 opgeleid 500 gezondheidszorg professionals. Hij is een actief lid geweest van de Endocrinology Society en heeft in het verleden als parttime adjunct-professor gewerkt aan Howard University. DR. BERG'S VIDEOBLOG: FACEBOOK: TWITTER: YOUTUBE: OVER DR. BERG: DR. BERG'S SEMINARS: DR. BERG'S VERHAAL: DR. BERG'S KLINIEK: DR. BERG'S HEALTH COACHING TRAINING: DR. BERG'S WINKEL: DR. BERG'S BEOORDELINGEN: Disclaimer: Dr. Eric Berg behaalde zijn doctor in de chiropractie aan het Palmer College of Chiropractic in 1556. Zijn gebruik van “dokter” of “Dr.” met betrekking tot hemzelf verwijst uitsluitend naar die graad. Dr. Berg is een erkende chiropractor in Virginia, Californië en Louisiana, maar hij beoefent in geen enkele staat meer chiropractie en ziet geen patiënten. Deze video is alleen bedoeld voor algemene informatieve doeleinden. Het mag niet worden gebruikt voor zelfdiagnose en het is geen vervanging voor een medisch onderzoek, genezing, behandeling, diagnose en recept of aanbeveling. Het creëert geen arts-patiëntrelatie tussen Dr. Berg en jou. U mag uw gezondheidsregime of dieet niet veranderen voordat u eerst een arts heeft geraadpleegd en een medisch onderzoek, diagnose en aanbeveling heeft ontvangen. Vraag altijd advies aan een arts of een andere gekwalificeerde zorgverlener als u vragen heeft over een medische aandoening. The Health & Wellness, Dr. Berg Nutritionals en Dr. Eric Berg, DC zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor enig advies, behandeling, diagnose of enige andere informatie, diensten of product die u via deze video of site verkrijgt. #keto #ketodiet #weightloss #ketosis

Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is essentiële voor uw menselijke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het systeem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D

66 microgram oftewel 2013 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al van 000 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 63 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine Dextra hoog gedoseerde Vitamine D

Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 63 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste producenten van vitamine D3. Deze staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Dr. Berg's Vitamine D3: hoe het te gebruiken”

  1. Er zijn veel recente onderzoeken naar vitamine D3 die hebben aangetoond dat het niet alleen een vitamine is, het is ook een hormoon, het is ook een regulerend hormoon en daarom is het uit en heeft het een grote invloed op je humeur

  2. Ik heb een probleem waarbij ik, als ik zelfs 500 IU vitamine D3 neem gedurende langer dan 1 week, een hoog calciumgehalte in mijn bloed heb (heb hiervoor meerdere tests gedaan) en mijn bloeddruk stijgt boven de 140 / 90.Ik nam ook 100mcg K2 met D3, maar het lijkt niets te doen, concentreert nog steeds calcium in mijn bloed.

  3. Dr. Berg, ik heb onlangs gelezen dat als een persoon een infectie heeft, bijvoorbeeld een abces, het immuunsysteem een ​​boost geeft door 50.000 IE gedurende een paar dagen in te nemen. Gedachten, alstublieft.

  4. Kort nadat ik vitamine K2 begon in te nemen, eindigde mijn behoefte aan Prilosec! Ik gebruik vitamine D3 al een aantal jaren, dus ik geloof zeker in het gebruik ervan – vooral in combinatie met K2. Zegeningen!

  5. Ik heb bijnierproblemen en ik neem d3, maar nu maak ik me zorgen of ik het echt absorbeer. Wat kan ik doen om er zeker van te zijn dat ik het opneem en genoeg detoneer? Uit blodtests blijkt dat ik te weinig heb.

  6. Hmmm! Het is vreemd dat hij geen vitamine D-therapie voorstelde toen ik hem ongeveer 4 jaar geleden voor bijnierstress bezocht.

  7. Tussen vitamine D3 en levertraan, wat is beter om in te nemen? Of raad je aan om beide te gebruiken? Tussen haakjes, je video's zijn geweldig, helpt mij en mijn gezin bij de overgang naar een gezond leven

  8. Hallo meneer, dokter schrijft vitamine d3 40.000 UI eenmaal per week gedurende 7 weken voor en daarna eenmaal per maand en coralcin-d en thyroxine 150. Is het teveel vitamine D! Of het kan het lichaam aantasten! Alstublieft…!

  9. 15 minuten zon en dat heb ik niet nodig? Wat moet ik doen als mijn huid donkerder is, heb ik niet meer zonlicht nodig dan een lichtere huid?

  10. Cool Bass intro. Waarom gebruikt u synthetische D3, Cholecalciferol, in uw D3 K2-formule? Cholecalciferol heeft geen sulfaatmoleculen en ik zou graag willen weten hoe dat ons op korte en lange termijn uitwerkt. Wat is de betekenis van de sulfaatmoleculen?

  11. “… beter af op cement kauwen” Ik neem aan dat dat uitgehard cement is, dokter? 😆. Maar serieus, ik waardeer het dat u uw kennis deelt. Mahalo nui!

Reacties zijn gesloten.