Geneest vitamine D fibromyalgie?

Is er een verband tussen een vitamine D-tekort en de symptomen van fibromyalgie? Dit zijn de onderwerpen: 1. Wat heeft fibromyalgie te maken met vitamine D? 2. Hoe is de studiesituatie? 3. 2 case studies 4. Geneest vitamine D fibromyalgie? 5. Vitamine D-schema 🚩Start nu uw fibromyalgie-coaching ► Vitamine D-bloedtest van Medivere (partnerlaboratorium GANZIMMUN DIAGNOSTICS AG) Vitamine D-testkit van CERASCREEN Vitamine D 3000 IE van Nature Love Vitamine D 750 IE door Carino (U zult geen extra kosten maken door te kopen via deze aangesloten links / advertentielinks.) Bronreferenties voor de informatie over de onderzoeken: https: // www.vitamin-d3-experte.com/fibromyalgie-vitamin-d-spiegel/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20464624 / #vitamine #fibromyalgie #pijn ❶ Dit ene kanaal Op dit kanaal “Fibromyalgie met weinig symptomen” vindt u veel informatie over het verbeteren van de kwaliteit van leven en welzijn bij fibromyalgie. Heeft u fibromyalgie en wilt u zelf iets veranderen om uw klachten te verminderen? Ben je klaar om nieuwe wegen in te slaan en je volledige potentieel te ontdekken? Dan ben je hier precies goed. Ik, Carola (alias Barbara auf der Heide), bied je als coach en patiënten elke week nieuwe input en veel tips over de onderwerpen fibromyalgie, voeding, guaifenesine, vitamine D, omega 3 en nog veel meer. ►Schrijf je in op mijn kanaal en blijf op de hoogte. ❷ Veel meer informatie voor jou ► Ben je geïnteresseerd in de ervaringen die anderen hebben opgedaan? ► Lees meer over guaifenesine op mijn guaifenesine-blog. ► Wil je meer weten over mij en mijn verhaal? ❸ Handige video's ►De darm wordt ook aangetast door fibrose! ►Hoe lang duurt een uitbarsting van fibromyalgie? ► Onmiddellijke hulp bij chronische pijn ❹ Meer video's Geneest vitamine D fibromyalgie? Donnerberg massager ❺ Social Media Facebook: Instagram: Guaifenesin blog: Fibromyalgie coaching: Gezondheid & voeding coaching: ❻ Disclaimer Ik ben geen dokter, apotheker of medic. Guaifenesine is alleen verkrijgbaar in apotheken. De hier weergegeven inhoud mag in geen geval als medisch advies worden beschouwd. Alle informatie wordt alleen gebruikt om kennis en algemene training te geven. Mijn ervaringen waarover ik verslag, waren gebaseerd op Dr. St. Amand ontwikkelde de guaifenesinetherapie en de therapie die werd ontwikkeld door Dr. Coimbra ontwikkelde Coimbra-protocollen en door middel van onderwijs en training op het gebied van gezondheid en voeding. Mijn inhoud vervangt op geen enkele manier professioneel advies van een arts / apotheker en mag niet worden gebruikt als basis voor een zelfstandige diagnose en het starten, wijzigen of beëindigen van een behandeling van ziekten. Geneesmiddelen mogen nooit worden ingenomen zonder overleg met een arts of apotheker. Het gebruik van voorgeschreven medicatie mag niet worden gestopt zonder overleg met een arts. Raadpleeg bij gezondheidsvragen of klachten altijd een arts. ❼ Bronnen ► Font Awesome Auteur: Fonticons, Inc. Bron: Licentie: ►Bilder /

Top 7 vitaminen D Supplementen vitamine d supplementen de zonvitaminevitamine d supplementen de zonvitamine

Vitaminen D supplementen Kopen?

Vitaminen D is essentiële voor uw geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. De locatievitaminen D-spiegels kunnen dood lijden aan aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitaminen D in extra hoge dosis

Extra hoge potaarde vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D 66 microgram oftewel 2020 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor like niet eerder een vitamines D supplement heeft gebruikt, en bij like een tekort is vastgesteld. De supplementen kunnen net zo goed gebruikt worden als multivitaminen, ook als bijvoorbeeld al van microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Kracht 75 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D

Super D3 Extra Kracht van Vitaminstore bevat maar ran 66 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in het product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van de grootste producenten van vitamine D3. De staatsgarantie voor stabiliteit en kwaliteit van vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D st aat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen. U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

12 gedachten over “Geneest vitamine D fibromyalgie?”

  1. Hartelijk dank. Ik heb jaren met vitamine D te maken gehad en slik dagelijks vitamine D. Ik mis echter de informatie in de video dat vitamine D samen met K 2 en magnesium moet worden ingenomen.

  2. Hallo Barbara, ik zou geïnteresseerd zijn in een post over fibromyalgie en dat veel therapeuten zeggen dat fibro verband houdt met veel terugkerende zorgen, problemen, enz. Ik weet dat Dr. St. Amand hier niets over schrijft in zijn boek. Ik ben echter zo'n kandidaat. Is dat gewoon toeval of worden velen beïnvloed door van buitenaf veroorzaakte constante emotionele stress?

  3. Ik kan bevestigen. Ik kreeg de diagnose fibromyalgie na 10 jaar pijn, voornamelijk benen, voeten en handen en en. Mijn vitamine D-spiegel, gediagnosticeerd in de pijnkliniek, was lager dan 10 mg / ml. Nu meer dan 50 mg / ml. Ik ben weer veerkrachtiger, ga om 6.15 uur naar mijn werk en kom rond 17.00 uur weer thuis. Mijn pijn is draaglijk. Ik heb andere bouwplaatsen, maar de krankzinnige nachtelijke pijn is niet meer dagelijks aanwezig en ik kan weer deelnemen aan het leven. Ik hoop dat de zaken zullen blijven verbeteren. Helaas heb ik de afgelopen jaren mijn gezondheid niet in eigen handen genomen en te veel op de conventionele geneeskunde vertrouwd.

  4. Dus ik ben heel blij voor je en dat je de pijn hebt verlicht/genezen met vitamine D. mijn vitamine D-spiegel en alle andere vitamines en mineralen zitten al jaren in het optimale bereik. Ik heb ook een bioresonaz-scanner gekocht, meet regelmatig mijn waarden, maar de fibromyalgie werd er niet mee genezen. Maar elk lichaam reageert anders.

  5. Een KNO-arts raadde mij meer aan met een waarde van 40. De waarden voor apen liggen rond de 60-65. Ik vind de onderhoudsdosis beangstigend hoog, met 800 IU per druppel is het bijna 6 per dag bij 72 kg.

  6. Ik slik vitamine D omdat ik deze waarde heb laten testen door mijn huisarts en de verklaring kwam dat ik geen vitamine D had. Ik kreeg een zeer hoogwaardig product voorgeschreven. Neem elke 2 weken 1 capsule. Dit product is meestal alleen gegeven aan dialysepatiënten. Ik ben benieuwd wat het doet. Je moet er altijd magnesium bij nemen. Ik ken de lezingen van Prof. Spitz heel goed, deze zijn

Reacties zijn gesloten.