Het eerste teken van een lage vitamine D is …

Praat vandaag nog met een Dr. Berg Keto Consultant en ontvang de hulp die u nodig heeft tijdens uw reis. Bel 1 – 400 – 100 – 800 met uw vragen over Keto, Intermittent Fasting of het gebruik van Dr. Berg producten. Consultants zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot uur EST. Zaterdag en zondag van 9.00 uur tot 18.00 uur EST. Alleen in de VS. . . KETO RECEPTEN KANAAL: Pas op voor dit veelbetekenende teken van lage vitamine D! Tijdstempels 0: Het eerste teken van een lage vitamine D is … 0: 15 Waarom lage vitamine D lage rugpijn veroorzaakt 0: 49 Hoe weet u of u een lage vitamine D heeft (probeer dit!) 1: 40 Andere gerelateerde tekenen van vitamine D-tekort 2: 38 Waar vind je vitamine D 3: 000 Keto recept kanaal promo In deze video ben ik gaan praten over het eerste teken van een lage vitamine D. Het eerste teken dat veel mensen ervaren als ze een tekort aan vitamine D hebben, is een lage rugpijn. Dit is erg belangrijk om op te letten. Als u lage rugpijn opmerkt die met geen enkele behandeling zal verdwijnen, kijk dan naar uw vitamine D-spiegel. Hoe veroorzaakt lage vitamine D lage rugpijn? Vitamine D is essentieel voor uw immuunsysteem, bloeddruk, slaap, stemming en ontstekingsniveau. Vitamine D werkt als een krachtige ontstekingsremmer die u ook helpt bij het wegwerken van pijn. Als u 's nachts pijn in uw onderrug opmerkt, kan dit te maken hebben met vitamine D. Probeer te hurken en dan weer op te staan ​​vanuit een gehurkte houding. Beoordeel uw moeilijkheidsgraad. Neem vervolgens 25, IE vitamine D en wacht een uur. Probeer vervolgens te hurken en weer op te staan ​​en beoordeel uw moeilijkheidsgraad. Als vitamine D uw probleem is, zou u een aanzienlijke verbetering moeten zien. Als u een zeer tekort aan vitamine D heeft, zou u die resultaten vrij snel moeten zien. Soms kan het echter een dag of twee duren om de resultaten echt te zien. Probeer het na een dag opnieuw en beoordeel uw moeilijkheidsgraad opnieuw. Deze pijn kan zich ook verspreiden naar uw bekken, heupen, bovenbenen en bovenarmen. Een laag vitamine D-gehalte kan ook botpijn in uw ribben veroorzaken, vooral als u licht op uw borstbeen drukt. Vitamine D kan ook uw spierspanning beïnvloeden. Als je heen en weer waggelt, kan dit een teken zijn van een lage vitamine D. Vitamine D vind je in levertraan, vette vis, eieren en zuivelproducten. Het is echter bijna onmogelijk om voldoende vitamine D uit voedingsbronnen te halen. De beste bron van vitamine D is om buiten in de zon te komen. Als je niet genoeg zonlicht kunt krijgen, neem dan een vitamine D3-supplement met vitamine K2. Dr. Eric Berg DC Bio: Dr. Berg, leeftijd 49, is een chiropractor die gespecialiseerd is in gezonde ketose en periodiek vasten. Hij is de auteur van het best verkochte boek The Healthy Keto Plan en is de directeur van Dr. Berg Nutritionals. Hij beoefent niet meer, maar richt zich op gezondheidsvoorlichting via sociale media. DR. BERG'S WINKEL: Volg ons op FACEBOOK: fb.me/DrEricBerg Stuur een bericht naar zijn team: m.me/DrEricBerg OVER DR. BERG: Disclaimer: Dr. Eric Berg behaalde zijn doctor in de chiropractie aan het Palmer College of Chiropractic in 1556. Zijn gebruik van “dokter” of “Dr.” met betrekking tot hemzelf verwijst uitsluitend naar die graad. Dr. Berg is een erkende chiropractor in Virginia, Californië en Louisiana, maar hij beoefent in geen enkele staat meer chiropractie en ziet geen patiënten, zodat hij zich kan concentreren op het opleiden van mensen als een fulltime bezigheid, maar hij heeft een actieve licentie. Deze video is alleen bedoeld voor algemene informatieve doeleinden. Het mag niet worden gebruikt voor zelfdiagnose en het is geen vervanging voor een medisch onderzoek, genezing, behandeling, diagnose en recept of aanbeveling. Het creëert geen arts-patiëntrelatie tussen Dr. Berg en jou. U mag uw gezondheidsregime of dieet niet wijzigen voordat u eerst een arts heeft geraadpleegd en een medisch onderzoek, diagnose en aanbeveling heeft gekregen. Vraag altijd advies aan een arts of een andere gekwalificeerde zorgverlener als u vragen heeft over een medische aandoening. The Health & Wellness, Dr. Berg Nutritionals en Dr. Eric Berg, DC zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor enig advies, behandeling, diagnose of enige andere informatie, diensten of product die u via deze video of site verkrijgt. #keto #ketodiet #weightloss Bedankt voor het kijken. Ik hoop dat dit je helpt een vitamine D-tekort op te sporen voordat het een groot probleem wordt. Laat hieronder een reactie achter met je resultaten. Ik zie je in de volgende video.

Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is essentiële voor uw persoonlijke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D

66 microgram oftewel 2020 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al van 10 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 63 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 66 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste producenten van vitamine D3. Deze staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen erva n behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Het eerste teken van een lage vitamine D is …”

  1. Waarom zegt mijn 4000iu dat het maximale sterkte is ?. Er staat dat de voedingsreferentiewaarde 2000 is en niet hoger mag zijn dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. (1 tablet per dag) De merknaam is incite (incite nutrition. Made in the UK)

  2. hielp, verloor ik gemakkelijk 10 pond door weer aan het werk te gaan, omdat ik in de zon werk, iets met die zon, het laat gewoon het gewicht vallen.

  3. Hallo dr. Bedankt voor je advies Ik lijd een jaar lang nd de helft met lawer rugpijn en ischias Iam uit het VK Dr. nam mijn bloed en zei dat ik wet ben in vitamine D Het zou 64 iam 40 iets moeten zijn. Help me hier. Ze vertelden me dat ik 1000 eenheden vitamine D per dag moest nemen. ????? Terwijl mijn rug in doodsangst Plz

  4. Wow ik heb net een fles vit d3 gekocht nu ik ben pissig na het zien van deze aanbevolen dosis – de hele fles bedraagt ​​slechts 30000 ius en het kostte me € 8,50 😅😕

  5. Een paar jaar geleden begon ik stijve, pijnlijke vingers te krijgen toen ik wakker werd in de winter. Toen begon ik wakker te worden met gezwollen vingergewrichten en ze zouden knappen als ik ze boog. Ik ging naar de dokter omdat ik dacht dat ik artritis had en het eerste wat ze zei was een lage vitamine D. De symptomen verdwenen 2 dagen nadat ik met D-supplement was begonnen.

  6. Bedankt hiervoor! Ben altijd gezond geweest en zie er jonger uit, maar de laatste tijd veel gewrichtspijnen, weggevaagd bij het maaien van het gazon, en het raarste is dat mijn ruggengraat los lijkt te zitten. Alsof ik op mijn zij lig en op mijn elleboog sta, het geeft een soort rimpelgevoel. Geen pijn, maar het voelt alsof het los zit en uit elkaar springt. Wat zou dat kunnen zijn? Opgemerkt moet worden dat ik schijfproblemen in mijn nek heb … maar dat is pijnlijk en dit is het niet.

  7. Ik had zo'n slechte lage rugpijn dat het een 8/10 pijn was. Ik nam IB profin. Ik besloot om mijn Vit D-spiegels te controleren, het was 11. Neem nu Vit D .. geen pijn meer en voel me zo veel beter.

  8. Maakt het uit om D3 's ochtends of' s avonds in te nemen? Ik denk dat ik een keer heb gehoord dat het je 'actief' houdt, bijna zoals koffie en het werd aanbevolen om niet voor het slapengaan in te nemen (ik zou mijn inname op deze manier kunnen splitsen), zou je het alsjeblieft kunnen verduidelijken en bedankt voor je geweldige werk Dr. Berg

  9. Ja, ja! Dit was ik!!!!!! Ik ben nu op vitd3 en man, voel ik me beter! Ik had ALLE symptomen die hij noemde! Vit d3 helpt ook om mijn glucosegetallen onder controle te houden!

  10. Het is niet alleen lage rugpijn, het is ook pijn in de bovenrug. Ik had middenrugpijn in mijn bovenrug en zodra ik vitamine DI slikte, herstelde ik binnen 2 dagen. Ik had een zeer laag vitamine-gehalte en ik nam 2 zeer sterke tabletten en mijn rugpijn verdween.

  11. Ja, ik had lage rugpijn elke keer dat ik 's ochtends wakker werd. Ik nam 2000iu maar het werkte niet, ik probeerde een dubbele dosis, en het is verbazingwekkend, rugpijn is weg, het is als een magie. D3 is mijn favoriet.

Reacties zijn gesloten.