Hoe u uw opname van vitamine D kunt verhogen

Praat vandaag nog met een Dr. Berg Keto Consultant en ontvang de hulp die u nodig heeft tijdens uw reis. Bel 1 – 400 – 100 – 800 met uw vragen over Keto, Intermittent Fasting of het gebruik van Dr. Berg producten. Consultants zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot uur EST. Zaterdag en zondag van 9.00 uur tot 18.00 uur EST. Alleen in de VS. ​ ​ Naast meer zon krijgen, zijn er nog andere dingen die u kunt doen om de opname van vitamine D te verhogen. Ontdek wat ze zijn. Vitamine D-video's: https://www.youtube.com/watch?v=-YDGgPvmkXA Tijdstempels 0: Verhoog de opname van vitamine D 0: Voordelen van vitamine D 0: 00 Hoe weet u of u een vitamine D-tekort heeft 1: 00 Hoe om de opname van vitamine D te verhogen In deze video gaan we het hebben over hoe we de opname van vitamine D uit de zon kunnen verhogen. Een eenvoudige manier om te testen of u een vitamine D-tekort heeft, is door op uw borstbeen of scheenbeen te drukken, en als er botpijn is, heeft u mogelijk een tekort. Voordelen van vitamine D: 1. Het kan helpen om ontstekingen te verminderen 2. Het kan je humeur helpen verbeteren 3. Het kan de slaapkwaliteit helpen verbeteren 4. Het kan helpen bij auto-immuunziekten 5. Het kan helpen bij huidproblemen Hoe de opname van vitamine D te verhogen: • Ga naar buiten en krijg meer zon • Neem meer vitamine D • Neem zink • Neem vitamine A • Neem magnesium • Vermijd vetarme of cholesterolarme diëten • Verlaag uw stress • Neem probiotica • Neem galzouten • Doe intensieve lichaamsbeweging • Neem boor • Neem vitamine K2 • Zorg voor voldoende omega-3-vetzuren Dr. Eric Berg DC Bio: Dr. Berg, leeftijd 49, is een chiropractor die gespecialiseerd is in gezonde ketose en intermitterend vasten. Hij is de auteur van het best verkochte boek The Healthy Keto Plan en is de directeur van Dr. Berg Nutritionals. Hij beoefent niet meer, maar richt zich op gezondheidsvoorlichting via sociale media. Volg ons op FACEBOOK: fb.me/DrEricBerg Stuur een bericht naar zijn team: m.me/DrEricBerg OVER DR. BERG: Disclaimer: Dr. Eric Berg behaalde zijn doctor in de chiropractie aan het Palmer College of Chiropractic in 1000. Zijn gebruik van “dokter” of “Dr.” met betrekking tot hemzelf verwijst uitsluitend naar die graad. Dr. Berg is een erkende chiropractor in Virginia, Californië en Louisiana, maar hij beoefent niet langer chiropractie in welke staat dan ook en ziet geen patiënten, zodat hij zich kan concentreren op het opleiden van mensen als een fulltime bezigheid, maar hij heeft een actieve licentie. Deze video is alleen bedoeld voor algemene informatieve doeleinden. Het mag niet worden gebruikt voor zelfdiagnose en het is geen vervanging voor een medisch onderzoek, genezing, behandeling, diagnose en recept of aanbeveling. Het creëert geen arts-patiëntrelatie tussen Dr. Berg en jou. U mag uw gezondheidsregime of dieet niet wijzigen voordat u eerst een arts heeft geraadpleegd en een medisch onderzoek, diagnose en aanbeveling heeft ontvangen. Vraag altijd advies aan een arts of een andere gekwalificeerde zorgverlener als u vragen heeft over een medische aandoening. The Health & Wellness, Dr. Berg Nutritionals en Dr. Eric Berg, DC zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor enig advies, behandeling, diagnose of enige andere informatie, diensten of product die u via deze video of site verkrijgt. Bedankt voor het kijken! Ik hoop dat dit je helpt om beter te begrijpen hoe je je opname van vitamine D kunt verhogen.

Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is essentiële voor uw geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D

66 microgram oftewel 2020 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al van 00 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 63 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 66 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste producenten van vitamine D3. Deze staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3. ​

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet o plosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Hoe u uw opname van vitamine D kunt verhogen”

  1. Vermijd het zitten voor zonovergoten wonden en blauw licht van computers die beide, afhankelijk van de kwetsbaarheid, zullen omkeren of remmen

  2. Iedereen, stel me alsjeblieft de beste dosering van vitamine D-supplement en K2 (indien nodig) voor, mijn vit D-niveau is 14 en de leeftijd is 21

  3. Wat dacht u van het toevoegen van avocado-olie aan uw kruidenthee en boter aan uw bottenbouillon terwijl u uw vitamines inneemt. Is dat voldoende voor opname?

  4. Bevat geen vitamine D aan calcium, het houdt calcium in het lichaam en als je te veel calcium hebt, zal je lichaam geen vitamine D produceren omdat het niet nodig is voor het calcium

  5. Ik hoor dat de beste tijd van de dag 12.00 uur is om vitamine D op de blootgestelde huid te absorberen zonder zonnebrandcrème gedurende 10-20 minuten per dag. Dit is zo anders dan het advies door de jaren heen om van 10.00 uur tot 14.00 uur uit de zon te blijven en je te bedekken met hoeden met brede rand, enz. Zo verwarrend.

  6. Wat gebeurt er als je galblaas is verwijderd met de productie van gal? Hoe beïnvloedt dat uw vitamine D-opname als de galblaas eenmaal is verwijderd?

  7. Kan een D-tekort door een aantal jaren niet veel in de zon te hebben, ervoor zorgen dat de huid een zonneallergie ontwikkelt? Ik bracht uren in de zon door toen ik een kind en tiener was, zelfs nooit verbrand. Ik heb nooit sunblock of iets dergelijks gedragen. Toen ik ongeveer 26 was, merkte ik dat als ik in de vroege zomer / late lente in de zon zou gaan, ik een vreselijke jeukende uitslag kreeg (kleine bultjes) en kreeg te horen dat dit lichtgevoeligheid is, wat een allergie voor de zon is. Dit begon nadat ik overdag niet meer zo vaak naar buiten ging. Het enige dat me hiertegen lijkt te beschermen, is het gebruik van kokosolie en langzaam mijn huid eraan laten wennen in de zon.

  8. Dr. Berg heeft zoveel geweldige dingen gezegd om ons immuunsysteem sterk te houden. als onze regering maar 1% van deze informatie aan de wereld deelde om ons allemaal sterk te houden. Hé, we hadden misschien helemaal geen v4cc1n3 nodig.

  9. Ik wil gewoon delen … voeg magnesiumbisglycinaat toe bij het innemen van vitamine D3, aangezien de vitamine het magnesium gebruikt om zichzelf te activeren. Ik kreeg ernstige hoofdpijn toen ik uitsluitend vitamine D3 slikte!

  10. Ik heb MS en jaren geleden adviseerde mijn Neuro me om D3 te nemen, ik neem 6000 IE D3 samen met vitamine K2, zink en 2000 mg vitamine C. Afgelopen herfst had bijna iedereen die in mijn buurt woonde COVID … behalve voor mij!! Vreemd toch?

Reacties zijn gesloten.