Top 10 vitamine D-immuniteitsverhogende voedingsmiddelen die u moet eten

De meesten van ons weten dat de belangrijkste bron van vitamine D zonlicht is, maar het is niet onmogelijk om meer vitamine D binnen te krijgen, zodat je geen vitamine D-tekort krijgt. Bekijk deze video voor de Top Vitamine D-immuunversterkende voedingsmiddelen die u moet eten en leer over de voordelen van vitamine D om u gezond te houden. U zult waarschijnlijk versteld staan ​​van vitamine D, ook als het een vitamine, een voedingsstof en meer is. Je leert over vitamine D-tekort, vitamine D2, vitamine D3, synthetische versus natuurlijke vitamine D-supplementen en hoe vitamine D werkt met calcium. Als u een plantaardig dieet eet, hoeft u zich geen zorgen te maken, er zijn enkele vitamine D-voedingsmiddelen voor vegetariërs en veganisten. 🔴 BEHEERS JE GEZONDHEID DOOR JE IN TE SCHRIJVEN 🔷 Top Voedsel dat u NOOIT meer zou mogen eten: 🔷 Top Gezond voedsel dat je moet eten: 🔷 Top 5 van de beste vis die je NOOIT mag eten en 5 vis die je moet eten: 🔷 Top Slechtste voedingsmiddelen die u NOOIT zou mogen eten: Welkom bij Top Voedsel dat u moet vermijden of eten om natuurlijk gezond te worden door Dr. Sten Ekberg; een serie waarin ik de belangrijkste gezondheidsproblemen van de dag op een natuurlijke en veilige manier probeer aan te pakken. Als je een suggestie hebt voor het volgende onderwerp, laat dan hieronder je reactie achter. Vergeet niet om uw opmerkingen positief en opbeurend te maken, zelfs als u het niet eens bent met iets dat door mij of anderen is gezegd. 🔷 Boven Voedsel dat je nooit mag eten of moet eten Serie: ▶ ️ DEEL DEZE VIDEO MET IEMAND WAAR JE OM GEEFT: ▶ ️ HULP MET VERTALINGEN: help anderen van deze video te genieten door ondertitels in je moedertaal toe te voegen – Klik op het tandwielpictogram, Ondertiteling CC, ondertiteling CC toevoegen 🌿 Dit is een holistisch gezondheidskanaal dat zich richt op alle aspecten van natuurlijke holistische gezondheid en welzijn met de Olympische tienkamp en holistische arts, Dr. Sten Ekberg met Wellness For Life. Leer holistische gezondheid onder de knie te krijgen, blijf op een natuurlijke manier gezond, leef langer en heb kwaliteit van leven door te leren hoe het lichaam echt werkt. Dokter Ekberg behandelt en legt gezondheid op een gemakkelijk te begrijpen manier uit. Er zullen gezondheidstips zijn zoals afvallen, wat te eten, beste voeding, koolhydraatarm dieet, koude handen en voeten, holistische gezondheidstips, pijnverlichting, bloeddruk verlagen, diabetes op natuurlijke wijze omkeren, stress verminderen, hoe te oefenen, schildklier problemen, uitleg over het keto-dieet, tips voor hersengezondheid, rekoefeningen en meer van een echte dokter. ▶ ️ CONTACTINFO Dr Sten Ekberg Wellness For Life 3000 Keith Bridge Rd CummingGA 4000 BEDANKT VOOR HET KIJKEN, COMMENTAAREN, ABONNEREN EN LIKEN. Laat het ons weten als je gezondheidsvragen hebt in het commentaargedeelte onder de video. Het doel van dit kanaal is om u in gemakkelijk te begrijpen termen te informeren over wat echte holistische gezondheid is. Alle clips worden gebruikt voor commentaar, kritiek en educatieve doeleinden op redelijk gebruik. Zie Hosseinzadeh v.Klein, 139 F.Supp.3d 15 (SDNY 2013); Is gelijk aan Three, LLC v.Jukin Media, Inc., 71 F. Supp. 3d 800 (CD Cal. 2006). Typische juridische disclaimer (beroepsrisico voor artsen): dit is geen medisch advies en ik kan u ook geen medisch advies geven. Sorry! Alles hier is alleen voor informatieve doeleinden en niet voor het verstrekken van medisch advies. U dient contact op te nemen met uw arts voor advies met betrekking tot een bepaald gezondheidsprobleem of aandoening. Niets hier mag worden opgevat als een arts-patiëntrelatie. Sommige links in dit bericht kunnen ook partnerlinks zijn, wat betekent dat ik, zonder kosten voor jou, een kleine commissie verdien als je doorklikt en een aankoop doet. Maar als je klikt, helpt het me echt om meer van deze video's te maken! #WellnessForLife #MasterHealth #DrEkberg #DrStenEkberg #HealthAndWellness #Doctor #HolisticDoctor #RealDoctor #HealthChampions #keto #ketodiet #weightloss

Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is essentiële voor uw bijzondere en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D

71 microgram oftewel 2017 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al van 10 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 66 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine Dextra hoog gedoseerde Vitamine D

Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 66 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste producenten van vitamine D3. Deze staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3. ​

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vi tamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat o f verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Top 10 vitamine D-immuniteitsverhogende voedingsmiddelen die u moet eten”

  1. Vraag: Als u boter opneemt als bron van D, zou het dan nog steeds die 27 IU per eetlepel opleveren als u die boter zou gebruiken om mee te bakken in plaats van plantaardige bakolie te gebruiken? Of zou frituren met boter de D3 denatureren en daardoor zinloos maken als bijdrage aan de dagelijkse D tally?

  2. Als je dik of oud bent, of allebei, heb je minimaal 2k nodig. Het gaat niet omhoog tenzij je veel hebt. Ik ben blank. Weet ik uit ervaring. Ik nam dagelijks een jaar lang 5k. Ik moet het nog steeds drie keer per week op 5k houden om de mijne op 50 te houden. Dat is een goed niveau. Vooral als u pijnlijke gewrichten heeft. De mijne was 19 om te beginnen. Met wat k2Mk7

  3. Hallo Dr. E. Ik neem dagelijks 5000 iu ,, Gelieve te verduidelijken, u zegt 400iu maar daar zeggende dat we 5000 iu nodig hebben of ik, ik begrijp het verschil niet tussen iu en mcq. Kun je een video maken over de verschillen?

  4. Ik ben een abonnee en jij bent wat ik zocht! Elke video die ik bekijk, geeft me zo'n beter begrip en beantwoordt vragen waarvan ik niet wist dat ik ze had … als dat logisch is. Ik geniet er echt van!

  5. Het eten begint om ongeveer 11:40 uur. Ik eet voornamelijk vis. Een vegetariër zou sommige van deze voedingsmiddelen vermijden. Ik ga vaak naar mijn appartement in het zonnige Mexico. MAAR, ik word een beetje ziek als ik te lang in de zon lig en ik neem aan dat het deels komt door mijn leververvetting, hoewel het beter wordt sinds ik gezonder eet over wat je zegt voor een leververvetting. Uitstekende informatie over vitamine D.!

  6. Als je naar het complexe ontwerp van het menselijk lichaam kijkt, kun je echt zeggen dat we uit een oerknaltheorie kwamen of dat we werden ontworpen

  7. Sten, er zijn geen plantaardige bronnen van vitamine D. Champignons zijn GEEN planten, maar champignons bevatten D2 en D4. De beste bron van vitamine D is zonlicht en GEEN voedingsbron of supplement kan de natuurlijke blootstelling aan de zon vervangen. Studie na studie bewijst dat keer op keer. Het eten van boter of vlees en alle dierlijke eiwitten volgens de WHO stelt dat hoe meer dierlijke eiwitten je eet, hoe groter de kans dat je ziek wordt en sterft. De observationele studies van over de hele wereld laten keer op keer zien dat het eten van dierlijke eiwitten het risico op overlijden verhoogt. De American Medical Association heeft in 2017 aanbevolen dat alle ziekenhuizen stoppen met het verstrekken van dierlijke eiwitten en dat alle artsen voorlichting krijgen over plantaardige voeding. Dus Sten schokt me wat je ondanks de informatie nog steeds hebt over het eten van dierlijke producten.

  8. Ik moet gewoon zeggen ,,,, 🙂🌿 Dr. Ekberg, Bedankt voor je werk en intelligentie. Bedankt voor het delen van de ontelbare uren intensieve studie die je naar de les hebt gebracht. Als ik klasse zeg, ja, chique 4real. Er is geen grotere wending die ik in dit leven heb gevonden dan een exelante leraar. Misschien spreek ik te vrijuit😆😅😁 … … Intelligentie is zeldzaam in dit leven, vooral in het gebied dat jij & 👁 leven allebei .Zoals ,, waarom zijn zoveel mensen zo oké om hetzelfde te blijven? Ziek, moe en ongelukkig? Mensen worden zelfs vijandig tegenover jullie doktoren alsof de VS wordt aangevallen. 😲 Ja, ik kijk naar Everybody 😎 … … U meneer ,, 💚🌴🌴🌴 Nogmaals bedankt voor uw werk en als niemand de laatste tijd zei dat ze van u houden“, I LovE YoU 💛🙂🖑🌿. moeilijk zonder goede leraren 💚 En ik zou de hele dag kunnen doorgaan, maar,, giftsDe gaven van kennis zullen ons door tijden helpen zonder $$$. Beter dan $$$ kan ons door tijden heen helpen zonder kennis. Bedankt voor het geschenk Dr.Ekburg .💛🙂🖑🌿🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴💚

Reacties zijn gesloten.