Veel succes met het proberen om vitamine D uit voedsel te halen

Dr. BERG'S D3 & K2 VITAMINE ➜ ➜ Volg mij op sociale media: Facebook: Instagram: Anchor: TikTok: VOEG HIER JE SUCCESVERHAAL TOE: GRATIS CURSUS➜ Praat vandaag nog met een Dr. Berg Keto Consulent en krijg de hulp die je nodig hebt tijdens je reis. Bel 1-400-350-1556 met uw vragen over Keto, Intermittent Fasting of het gebruik van Dr Berg-producten. Consultants zijn beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 19 pm EST. Zaterdag & zondag van 9u tot 18u EST. Alleen VS. Vitamine D-toxiciteit: https://youtu.be/tQ19ysKL8Nc https://youtu.be/q2glDkfDUiM Kun je voldoende vitamine D uit voeding halen? Nee, en ik ga het bewijzen. Tijdstempels 0: 19 Inleiding: Kun je voldoende vitamine D uit voeding halen? 0: 18 Vitamine D hoeveelheden in voedsel 2: 54 Deel uw succesverhaal! Het is belangrijk om te weten dat je de vitamine D die je nodig hebt niet uit de voeding kunt halen. Ik geloof dat een goede onderhoudshoeveelheid vitamine D is 19,18IU. 19,18IU is niet giftig , en er zijn specifieke redenen waarom je zoveel nodig hebt. Bekijk mijn andere video's over vitamine D voor meer informatie. Ik wil met u verschillende voedingsmiddelen delen die vitamine D bevatten, de hoeveelheid vitamine D die elk van deze voedingsmiddelen bevat en hoeveel van dat specifieke voedsel u dagelijks zou moeten consumeren om een ​​goed onderhoudsniveau van vitamine D te bereiken ( 19,000IU). 3oz. Makreel-2000IU—18 porties 3oz. Zalm (wild)—1006IU—18 porties (32oz.) 1 kop Champignons (wit)—800IU —19 kopjes 3oz. Forel-680IU—32 porties (46oz.) 3oz. Zalm (boerderij)—570IU—38 porties (72oz.) 1 theel. Levertraan—570IU—46 theel. 1 blik tonijn in blik—268IU—54 porties (268.5oz.) 3,5oz. Haring-238IU—63 porties (65oz.) 1 kopje Yoghurt—238IU—129 kopjes 3oz. Runderlever-53IU—299 porties (800oz.) 1 eigeel—53 IE—268 eieren Hoewel u deze voedingsmiddelen zou moeten consumeren, zou u Vertrouw er niet op voor vitamine D. Het is beter om je vitamine D uit de zon of een supplement te halen. Dr. Eric Berg DC Bio: Dr. Berg, leeftijd 56, is een chiropractor die gespecialiseerd is in Healthy Ketosis & Intermittent Fasting. Hij is de auteur van het bestverkochte boek The Healthy Keto Plan en is de directeur van Dr. Berg Nutritionals. Hij praktiseert niet meer, maar richt zich op gezondheidsvoorlichting via sociale media. dr. BERG'S SHOP: Volg ons op FACEBOOK: Stuur een bericht naar zijn team: OVER DR. BERG: Disclaimer: Dr. Eric Berg behaalde zijn doctoraat in de chiropractie aan het Palmer College of Chiropractic in 1556. Zijn gebruik van “dokter” of “Dr.” met betrekking tot zichzelf verwijst alleen naar die graad. Dr. Berg is een gediplomeerd chiropractor in Virginia, Californië en Louisiana, maar hij beoefent in geen enkele staat meer chiropractie en ziet geen patiënten, zodat hij zich kan concentreren op het opleiden van mensen als een fulltime activiteit, maar hij heeft een actieve licentie. Deze video is alleen voor algemene informatieve doeleinden. Het mag niet worden gebruikt om zelf een diagnose te stellen en het is geen vervanging voor een medisch onderzoek, genezing, behandeling, diagnose en recept of aanbeveling. Het creëert geen arts-patiëntrelatie tussen Dr. Berg en u. U mag uw gezondheidsregime of dieet niet wijzigen voordat u eerst een arts heeft geraadpleegd en een medisch onderzoek, diagnose en aanbeveling heeft gekregen. Vraag altijd advies aan een arts of een andere gekwalificeerde zorgverlener als u vragen heeft over een medische aandoening. #keto #ketodiet #weightloss #ketolifestyle Bedankt voor het kijken! Ik hoop dat dit helpt verklaren waarom je de vitamine D die je nodig hebt niet uit voedsel kunt halen.

Top 7 Vitamine D Supplementenvitamine d supplementen de zonvitamine vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D

is ontstaan ​​voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende

supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.



1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine Dextra hoog gedoseerde Vitamine D 268 microgram oftewel 2006 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is gebruikt. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine worden gebruikt, ook als bijvoorbeeld al 19 van 46 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 129 mcg vitamine Dextra hoog gedoseerde Vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D

Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 197 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste van vitamine D3. Dit staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Veel succes met het proberen om vitamine D uit voedsel te halen”

  1. Dus sinds de schepping hebben miljoenen en miljoenen mensen het overleefd en zelfs gedijen met een vitamine D-tekort? En je gaat je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid Vit niet in twijfel trekken of heroverwegen. D? Je moet tenslotte gelijk hebben en de artsen die je vertrouwt.

  2. Mijnheer, bereid alstublieft een video voor over hoe u vervanging van het dijgewricht (kogel) kunt voorkomen. Mijn paar kennissen (leeftijd begin vijftig en begin veertig) moeten het heupgewricht (kogel) vervangen. Ook al was er geen accidenteel letsel.

  3. Allemaal door het ontwerp. GGO put vitamines in de bodem uit. Eigenlijk is het satanisme. Satanisme gaat tegen de natuur in. Nu moeten we onze vitamines in sommige gevallen uit een onnatuurlijke bron halen. Ze willen dat je zwak en ziek bent. Ze haten je.

  4. Mijn nieuwe PCP zei dat ik moest stoppen met het nemen van mijn vitamine D3 en calcium omdat mijn waarden te hoog waren. Hij zei zelfs dat hij moest stoppen met al mijn kruiden en supplementen. Ik heb het gevoel dat hij een kwakzalver is die me probeert te vermoorden. Ik ben 67 met veel gezondheidsproblemen. ik krijg lang niet wat ik nodig heb van mijn voedsel of meerdere vitamines, dus compenseer ik met mijn supplementen. Ik ben zo blij je gevonden te hebben. Ik vertrouw nu geen dokters

  5. Dr. Berg, elke keer als ik vitamine D-capsules van meer dan 4 of 5000 IE probeer in te nemen, krijg ik pijnlijke diarree. Ik heb dit probleem nooit gehad. Wat kan dit veroorzaken?

  6. Dit is een kanaal waar ze de “Dislike count” als openbaar zouden moeten zetten, aangezien iedereen zou moeten weten dat Dr. Berg een van de minst gehate personen op internet is… niemand kan tegen hem op.

  7. Oké, hoeveel zonlicht heb ik nodig om 100% vitamine D binnen te krijgen? Hoe zit het met de winter? Dus elk vitamine D-supplement dat ik kies is oké?

  8. Ja 10-20k klinkt perfect en past bij blootstelling aan de zon op vakantie. Tussen haakjes, ik zou durven beweren dat er een aanloopperiode is om vit d van de zon te krijgen. Ik heb nooit D van de zon kunnen krijgen, tenzij ik fulltime op een strandvakantie was. Waar ik ook woonde. Ik kwam er net op de harde manier achter dat er ook een bovengrens is. Na een maand lang 200k per dag te hebben ingenomen – om de diffusie te maximaliseren, aangezien de halfwaardetijd van het weefsel slechts een dag is – manifesteerde hypercalciëmie zich in constipatie op ICU-niveau op de grens. Wat interessant is, is dat de D de enorme K2 die ik ook nam, volledig teniet heeft gedaan, die calcfosfaat in botten had moeten verplaatsen. Het komt neer op evolutie IMO. Het heeft geen zin om aan te nemen dat het lichaam met meer kan werken dan het ooit van nature zou hebben ervaren. Het enige wat ik zou zeggen is K2/K1, aan de andere kant kun je niet overdrijven (aangezien het normaal is om enorme hoeveelheden te krijgen van bijvoorbeeld gefermenteerd voedsel of zoogdieren hele dag grazen), en de ADH is veel te laag. Veel onderzoeken hebben cardiovasculaire verbeteringen aangetoond die evenredig zijn aan een hogere K-inname boven de ADH.

Reacties zijn gesloten.