Vitamin D for Covid, What’s the Catch? – DarkHorse Podcast Gruff Davies and Linda Benskin

View on Odysee: %2C-what%E2%80%99s-the-catch:6?r=4uduif6gFWnKY3Bktmi8XwCNa7UxSJpb

View on Spotify (With video):

Bret Speaks with Gruff Davies and Linda Benskin on the subject of Vitamin D as a preventative measure for Covid.

https://www.researchgate.net/publication/354376762_THE_INFLUENCE_OF_VITAMIN_D_ON_COVID-19_OUTCOMES_Chapter_4_of_Covid-19_and_Nutraceuticals_A_Guidebook_Bohr_Publishers_and_New_Century_Health_Publishers_LLC

Find Bret Weinstein on Twitter: @BretWeinstein, and on Patreon.

Please subscribe to this channel for more long form content like this, and subscribe to the clips channel @DarkHorse Podcast Clips for short clips of all our podcasts.

Check out the DHP store! Epic tabby, digital book burning, saddle up the dire wolves, and more:

Theme Music: Thank you to Martin Molin of Wintergatan for providing us the rights to use their excellent music.

Timestamps:
00: 00 Welcome and introductions
01: 15 Vitamin D initial review in May 2020
03: 40 VitaminDforAll letter

07: 00 Inference and randomized controlled trials
11: 05 Vitamin D toxicity
13: 08 Public health authorities are worse than incompetent
15: 07 Vitamin A and D toxicity
19: 17 Negative Brazil vitamin D study
21: 05 Positive studies on vitamin D
23: 00 Normal function of vitamin D
25: 20 Vitamin D from the sun and supplements
29: 07 Africa and sunshine
30: 21 MERS and seasonality
31: 30 Ecuador and sunshine
33: 03 Air pollution in Italy and Korea
35: 00 Brazil and vitamin D deficiency
36: 55 Jamaica and politically correct science
39: 46 Censorship from big tech
43: 26 Health disparities and funding
47: 14 Operation Warp Speed
50: 18 Pascal’s wager
52: 02 Intelligent heroes and cognitive dissonance
54: 30 Financial incentives
56: 40 Pre-hormone D
58: 04 Vitamin D from food
01: 00: 11 Avoiding colds and flu in winter season
01: 04: 15 Australia lockdown
01: 05: 10 Finland and food fortification
01: 05: 54 Sweden and Somali refugees
01: 08: 30 Recommended Daily Allowance
01: 10: 44 Vitamin D and mechanism for COVID immunity
01: 15: 00 Excusing doctors and “disproving” vitamin D in underpowered studies
01: 21: 38 Fluvoxamine and monoclonal antibodies
01: 24: 40 Emergency use authorization
01: 25: 32 Reducing harm with vitamin D
01: 29: 30 Zoonotic transmission and driving COVID extinct
01: 35: 51 Influenza outbreaks and vaccines
01: 37: 33 Not just vitamin D
01: 39: 57 What distinguishes vitamin D
01: 42: 00 Vitamin D, sun, and balance of risk
01: 46: 23 3 recommendations
01: 47: 47 Suspicion of public health authorities
01: 50: 44 Debunking negative studies
01: 53: 14 What does vitamin D expose
01: 57: 40 Funding of journals and fact checkers
01: 59: 25 Wrap up

Top 7 Vitamine D Supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.

Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen.

De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

 

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D
75 microgram oftewel 3000 IE (Internationale Eenheden, ook wel International Units) per capsule.

Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld.

Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al 10 of 25 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 75 mcg vitamine D

extra hoog gedoseerde Vitamine D

Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore bevat maar liefst 75 mcg vitamine D3 per softgel.

De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3.

Dit wordt geproduceerd door een van ‘s werelds grootste producenten van vitamine D3.

Dit staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.

Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.

Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.

Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.

Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).

Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800

Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).

Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800

Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.

Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en de vitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800

Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.

Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.

Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.

Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.

solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800

Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.

Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.

Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.

Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).

Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.

Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.

Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.

De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.

Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.

Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.

Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.

Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam.

 

Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.

Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.

Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.

Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.

Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.

Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.

Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.

Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.

Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.

De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.

Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.

Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.

Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.

De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.

Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.

U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.

De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur.

 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.

Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.

Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.

Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.

Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.

Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.

Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.

Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.

Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.

Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.

Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.

Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.

Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.

Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.

Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.

Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.

En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort.

 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.

Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.

Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.

Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.

Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.

Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.

Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.

Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.

Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.

Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.

U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.

Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.

Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.

Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.

Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.

Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.

Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Vitamin D for Covid, What’s the Catch? – DarkHorse Podcast Gruff Davies and Linda Benskin”

  1. I am 68 years old and have been taking 20,000 IUs/day of Vit D3 with K2 for over a year. I also take 450mg of magneseum with itI've never felt better in my life! I take no big pharma anything!

  2. Vitamin D from the sun is important but the effect that the near infrared rays have on our immune system cant be discounted. 40% of light is near infrared. It makes melatonin and helps us regulate our sleep cycle.

  3. It is sad that Vitamin D has to be talked about; but I learned something I didn't know about salmon, that I didn't know before. That they eat a lot of potent Vitamin D species that helps us to eat salmon as a good source of Vitamin D. My doctor told me I was Vitamin D deficient, so I've been supplementing for about 5 or more years now. Adding it to my Vitamin C & zinc has made a new woman out of me! I've remained healthy over the past two years. For me, it's been a God-send-even my allergies have diminished! This virus has been so politicized, that it has had a negative impact on many people's lives. The Gov't needs to be held responsible.

  4. Awful censorship. It is evil. I know you may not like that language, but it is EVIL ! I am on VIt C&D supplements and rejected the vaccines. ! I am also on Quercetin ( a zinc ionophor ) and zinc which when combined act an a powerful viral inhibitor.

  5. Just watched this podcast, excellent content. I’ve not been vaccinated (57) neither has my wife (62 and vulnerable) or my son (31).However we have been taking D3, Vit C, (daily) and Zinc (weekly) for quiet some time now and we seem to be fine.My son did catch the virus which was very mild, I’ve had couple of sniffles which were over within 2 days and my wife has had nothing.I notice a lot of comments about dosage, I started my research and came across Dr John Campbell, I live in the UK.His link is below, you will find his conclusions very much in line with these guys, take a look, I promise you won’t be disappointed.https://youtu.be/Bga_qG30JyY

  6. Bret is so right here. Very often KISS (keep is simple stupid) as a maxim does work. As we say in the UK, if it looks like a pig, sounds like a pig and smells like a pig it's a pigWhat I can't get my head around is why the authorities and MSM haven't been saying this. Is it their ignorance or deliberate, in which case they are thick or evil

  7. This is great info on vitamin D. I have COPD and Emphysema and my Primary care Doctor whom is Mong, prescribed 5000 units of Vitamin D every day, two years ago at the start of the plandemic. I can't get the Vax, which I don't believe is a real Vax. So at 77 years old I'm doing okay. 😊 So thank you for this presentation!!!

  8. Think about it….seniors in nursing homes have poor appetite and thus are malnourished…and. they rarely get out in the sun!!! Doctors need to get onboard in prescribing vitamin D to their senior patients!!!! Is that defiency the reason so many in nursing homes died of C-19??!!!

  9. Outrageous!!! Dr. Fauci is a scientist. What the heck is going on!!! Is it all about the money with these officials.I’m seriously disturbed by the suppression of this information. Thank you 🙏 for this Brett, Linda, and Gruff.Excellent video, I shared with my family and friends.

  10. Astonishing to hear in more detail how “dark skinned” folks are being systematically targeted through the disinformation! I would like to hear more on that. Great podcast except no one once mentioned that Vitamin D can’t be patented. Obvious (follow the money!) but should have been stated outright. Otherwise….one of the better, less draggy ones on this very smart, informative channel.

  11. I live in Australia. I do work both indoors and outdoors and I had my vitamin D levels checked and they were 76 nmol/l, when the recommendation is >50. I hardly ever get a cold or flu, In fact I don't remember the last time I was sick a with a cold or flu. So what has been said is absolutely correct.

  12. I am a prostate cancer sufferer. I take vit D calcium and vit K to help with bone strength.Recently there has been a cancer study which claims that vit D is detrimental to survival. I am concerned that many prostate cancer patients will now abandon the use of vit. D. I am concerned that this could raise the death rate of these men when they catch Covid.

  13. I have taken vitamin D supplements for years as I have IBD, and it was recommended that I take these as treatment for IBD. I also take magnesium and zinc for the same reason . I am in my eight decade and an asthmatic. I got Covid 19 in May 2020, before vaccine was available. I was sick for one week – quite sick – high fever, pain, physical agitation, difficulty breathing, and no sense of smell.I stayed at home and after a week in bed, got slowly better and all symptoms except tiredness and lack of sense of smell disappeared. 6 weeks later tiredness lifted and sense of smell returned. I got vaccinated (mandated for my area of part-time work) and have this week had a positive RAT test. Some respiratory symptoms and tiredness. It’s like an annual flu

Reacties zijn gesloten.