Vitamine D, darmbacteriën en uw immuunsysteem

Nieuwe gegevens koppelen vitamine D aan gezonde veranderingen in uw darmbacteriën en immuniteit. We pakken de wetenschap uit! Essentiële vette voedingsstoffen: gebruik codepodcast om op te slaan Leer hoe u tape op de mond moet nemen: leer hoe u moet ademen: Ademhaling: ————- Slaap- en cameragereedschappen die u nodig hebt! ——– ————— Beste slaapmasker: blauwe blokkerende bril: zwaartekrachtdeken (gebruik code HIH om te besparen): een stofwisselingsboek zou moeten hebben: de beste mondtape (Nexcare): rode koplamp (draag deze 's nachts in huis): Breath Right Strips: Beste iPhone-stabilisator: Sony Vlog Cam: My Interview Camera C 66 ii : Vlog-lens: Canon EF-S – 49 mm f / 2.8 IS: Goed Audio: Rode VMPRPLUS Videomic Pro: —————————————– Notities weergeven — ———————————–

Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is essentiële voor uw bijzondere en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D

66 microgram oftewel 2020 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al van microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 63 mcg vitamine D Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 66 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste producenten van vitamine D3. Deze staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3. ​

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Vitamine D, darmbacteriën en uw immuunsysteem”

  1. Een man die eten verkoopt voor mijn kantoor is een arme man. Niet geven om voedingsstoffen, vezels, wat dan ook. Hij eet alleen voor hem om in leven te blijven. Geen zalm, geen salade, geen probiotica, geen fruit, geen melk en helemaal geen vlees. Hij stond daar gewoon onder de zon, geen masker, geen handdesinfecterend middel, helemaal geen zonnebrandcrème en omringd door een stel mensen die zijn eten kochten. En zelfs covid 19 kan hem niet aanraken. Hoe moet ik dat weten? Omdat hij er elke dag zijn eten verkoopt. Er is geen dag dat hij zijn eten niet verkoopt. Ik denk dat de zon misschien genoeg voor hem is 🙂

  2. Kunt u de studies koppelen? Ik heb deze gevolgd, maar heb niet degene gezien waarnaar u verwijst. Uw interview met Dr. Gominak heeft me gered. Ik had jarenlang zoveel pijn en slaapproblemen. Nu doe ik het geweldig. Ik heb al haar interviews gevolgd, ze is een echte pionierster. Je moet haar weer inschakelen voor informatie over haar darm en neurotransmitters.

  3. Hoe ouder en / of zieker het lichaam, het kan nodig zijn om gedurende korte tijd een verhoogde dosis in te nemen. De behoeften van iedereen zijn anders. Schrijf uw eigen “Body Owner's Manual”.

  4. Nou, ik geloof dat D. wat een hormoon is niet een vitamine, is de oorzaak ziektebontsteking die 95 PCT. van de verwesterde mensen zijn, dat is wanneer mensen naar de dokter gaan en getest worden wanneer ze oud of ziek zijn. Dat is de oorzaak van een lage D.

  5. Natuurlijk heeft hij SHIT om u $$$$$$$$ te verkopen …. We gaan een nieuwe GIFTER-samenleving binnen. Mensen zoals deze $$$$$ zullen van de planeet verdwijnen.

  6. De mensen die verkeerde informatie verspreiden, moeten hun rotzooi verwijderen, maar Mike is daar niet een van. Zeg gewoon covid. Het is goed in deze context.

  7. Ik heb al een tijdje spijsverteringsproblemen en realiseerde me pas onlangs dat ze enorm waren verbeterd sinds ik vitamine D voor dit virus had ingenomen. Ik kan het alleen maar eens zijn met uw standpunt!

  8. Goede discussie Mike. Ik volg je video's al jaren. Ik eet vaker lever ze bij de meeste mensen weet ik zeker dat harten en levers mijn favoriete onderdeel van een dier zijn. Ik ben mijn hele leven een zonaanbidder geweest en ik heb 11 jaar geleden vitamine D3 toegevoegd samen met K2 -Mk-7. Mijn cijfers voor D zijn nog steeds Ik heb het gevoel dat mijn lichaam de voedingsstoffen in het algemeen niet goed opneemt. Mijn genoomtest toonde aan dat ik een dubbele MTHFR-mutatie heb en andere genmutaties. Ik denk dat dit een deel van de boosdoener kan zijn. Het menselijk lichaam is zo fascinerend Oh en mijn D3 zegt 10.000 ik U as (cholecalciferol) uit lanoline.

  9. Ik nam d3 & k2-7 10.000 en 100 mg gedurende twee jaar en vorig jaar had mijn dokter hem gevraagd om alsjeblieft mijn niveaus te controleren in oktober 2020 had ik een niveau van 137, ik had pijn. Het kon mijn dokter niet schelen !!

  10. Hallo, geweldige podcast, Vitamine D is geweldig voor de gezondheid en zo goed om meer onderzoeksinformatie te vinden, bedankt. Ik heb een vraag over vitamine K2 omdat er tegenstrijdige informatie lijkt te zijn over wat het in het lichaam doet. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat vitamine K2 helpt bij het stollen van bloed, dit betekent dat het niet zou en kan worden geadviseerd voor mensen met hoge bloeddruk omdat het het bloedplasma dikker maakt. Dan is er informatie die stelt dat het kan helpen bij het opruimen, voorkomen van arteriële calcificatie, die de oorzaak kan zijn van hoge bloeddruk. Het is zeer verwarrende informatie. Kunt u het verduidelijken? Bedankt

  11. Geweldige video zoals altijd! Enkele aanwijzingen over het feit dat we onze slijmlaag eten tijdens het vasten en dit moet worden hersteld, toch? Wat is de beste manier om het te doen? Thomas DeLauer raadt aan om wat creatine toe te voegen om het te regenereren? Vind je het een goed idee?

  12. De live chat van Nicole was hoogstwaarschijnlijk 50.000 IU van D2 niet D3, en ik denk dat het meestal 1 pil per week is, niet dagelijks. Waarschijnlijk geen goed idee hoe je het ook snijdt, want jij en Dr. Stasha hebben gezegd dat D2 oude wetenschap is die eigenlijk erger voor je zou kunnen zijn.

  13. Mijn gezondheidsproblemen begonnen toen ik vitamine D begon te nemen – eczeem, ontstekingen, slaapproblemen, gebrek aan honger, botpijn. Dit alles met kleine doses, als ik 30.000 IU's zou nemen, zou ik dood zijn. Het is zeer waarschijnlijk dat ik wat vitamine D-cofactor aan het uitputten ben, maar na jaren van zoeken weet ik nog steeds niet welke. Ontwikkelde ook twee jaar geleden collitis ulcerosa.

Reacties zijn gesloten.