VITAMINE D – DE GEWELDIGE WAARHEID | Vitamine D-tekort leugen!?

De enige goede vitamine D Kom op, praat over hoe je vitamine D op de juiste manier kunt innemen Al mijn video's over vitamine D Vitamine D is de belangrijkste vitamine voor mensen. Mensen hebben overal in het lichaam receptoren voor vitamine D. Als deze receptoren niet bezet zijn, zal het lichaam niet soepel werken. Elk orgaan, je genen en je immuunsysteem moeten voldoende worden voorzien van vitamine D. In mijn eerste test had ik een vitamine D-spiegel van 15 ng / ml. Na therapie met vetvrije vitamine D is mijn niveau op 53 ng/ml verhoogd. Ik neem vanaf nu 30 k IE per week om mijn vitamine D hoog te houden. Noch magnesium, noch vitamine K2 is vereist. Vitamine D beschermt tegen een breed scala aan ziekten. Meer daarover in mijn aankomende grote vitamine D-video! Bronnen / onderzoeken: https://www.nap.edu/read/4000 / hoofdstuk / 1 https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of – voeding / artikel / cross-sectionele-studie-van-factoren-die-van-beïnvloeden-de – 15 hydroxyvitamine-d-status-in-zwangere-vrouwen-en-in-navelstrengbloed-in-duitsland / 380 CB 08 A9F 2013 E2BA D 38 EDE 15 C 72 Ondersteun het resultaat van mijn werk Shop bij Amazon & steun mij (voeg deze link toe aan uw bookmark ) Lichtblick's vegan Amazon Shop Mijn T-Shirt Shop Abonneer je op mij Mijn beste video's Lichtblick's video-overzicht Facebook Twitter Instagram Mijn aanbevelingen: Boeken die je moet weten: Voedsel tegen een hartaanval Een van de beste boeken over veganisme Het gezondste dieet dat er is om te keren suikerziekte 75 word jaar oud Het NIEUWE receptenboek voor VERLOREN documentaires die je kijk op de wereld zullen veranderen forever: De kracht van voeding Onze omgeving Voeding & gezondheid Wat eten we echt? De schoonste & hoogste kwaliteit voedingssupplementen: HOGE DOSIS my vitamine D! VEGAN! OLIEVRIJ! Mijn vitamine B 14 VEGAN ZONDER ADDITIEVEN B 12 voor non-responders Winnaar OPC-test, vegan & puur De sterkste antioxidant ter wereld! Biologische Amla Poeder 1kg Biologische Chlorella Biologische Gerstegras Biologische Moringa #VitaminD #Vitamin #Sonne Alle links zijn Amazon Affiliate Links! Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine Vitamine D supplementen Kopen?

Vitamine D

is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. De locatie vitamine D-spiegels kunnen dodelijke gezondheidsproblemen hebben. De volgende

supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosering

Extra hoge potaarde vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D 57 microgram oftewel 3000 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor zoals niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij zoals een tekort is gebruikt. De supplementen kunnen net zo goed gebruikt worden als multivitaminen, ook als bijvoorbeeld al 10 van 14 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Kracht 62 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D

Super D3 Extra Kracht van Vitaminstore

bevat maar liep 100 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in het product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Deze wordt geproduceerd door een van de grootste producenten van vitamine D3. De staatsgarantie voor stabiliteit en kwaliteit van vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “VITAMINE D – DE GEWELDIGE WAARHEID | Vitamine D-tekort leugen!?”

  1. Bedankt voor de uiterst belangrijke video. Alle informatie wordt nu in het hoofd opgeslagen en wordt natuurlijk voor de dagen via jouw link besteld. Het is geweldig wat je voor ons doet en al je kennis met ons deelt. EN kan alles bewijzen met studies en wetenschap. Geweldige prestatie van jou en dat elke dag. Respect️🙂😊

  2. Hallo Eugen, ik heb mijn D3-spiegel laten testen 38,7 ng/ml. Maar ik wilde 70-75 ng/mi halen en na deze test nam ik 15 dagen lang 30.000 U per dag. Volgens de gebruikelijke rekenformules had ik mijn doel moeten bereiken, maar ook weer niet. De nieuwe test bevestigde weer de oude uitslag, alsof ik niets had ingenomen. Waar zijn de 450,000.00 eenheden gebleven, wat heb ik verkeerd gedaan? Kun je me een tip geven?

  3. Hallo Eugen. Ik schrijf eigenlijk nooit reacties, ik ben meestal een stille kijker. Ik denk dat jij hier de beste in bent. Ik volg al je tips. Ik ben heel erg dankbaar voor je werk. Bedankt dat je er was! Ik ben heel, heel blij je gevonden te hebben. Dankzij jou ben ik al bijna een jaar veganist. Mijn man is nu eindelijk een paar maanden veganist. Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker. Alleen mijn oudste dochter, 13 jaar oud, is er nog steeds tegen. Maar geef de hoop niet op dat ze zich toch bij ons voegt. Mijn jongste is net 2,5 jaar. Het is ook veganistisch. Ik heb al een paar keer vitamine D3 (Vitamineule 30.000 IE) besteld bij je Amazon aan de linkerkant. Maar heb een probleem. Hoop dat je me kunt helpen! Ik weet niet hoe ik de exacte dosering van deze vitamine D voor mijn dochtertje moet berekenen? Ze weegt 12 kg. Wij volwassenen nemen één capsule per week. Hoeveel moet ik haar dat geven? Hoe moet ik een capsule splitsen? In hoeveel delen en hoe? Of hoe doe je dat goed met zulke hoge doseringen? Ik heb zelf al een microbalans met 0,01g. Maar weet nog steeds niet hoe het moet. En hoe vaak moet ze het nemen? Hoe doe je dat goed met zulke jonge kinderen?

  4. Ik heb zes maanden lang dagelijks 25.000 vitamine D3 geslikt en daarna mijn bloed laten meten (11/20/18). . Mijn niveau ging tot 146 ng/ml. . Sindsdien slik ik 10.000 eenheden per dag en wil ik over een half jaar weer meten. . . Oh ja, mijn gewicht is 75 kg. . .

  5. Hallo Eugene, ik moet je iets vragen waardoor ik me onzeker voel … John mcdougall helemaal gelezen? Ik kwam vitamine D tegen op de pagina. En hij beschrijft dat vitamine D eigenlijk een hormoon is en raadt af om het uit voedingssupplementen te nemen. Hij beschrijft het als een isolement. P. 185 ….. Heb je dat gelezen?

  6. Er bestaat niet zoiets als een defect…..Je hebt niet zulke stabiele botten. … bij vit. C naar Linus Pauling. Als u niet genoeg heeft, neemt het risico op een beroerte en een hartaanval toe. ….. Deze onvoldoende aanvoer van dit spul leidt alleen maar tot beter behandelbare ziekten. …. U kunt deze ziekten behandelen zodat er geen tekort is. …. Van med. Zicht

  7. Is het gebied waarvan je zegt dat het giftig is ergens in iemand gevonden? En je bedoelt dat de reden daarvoor een tekort is dat de zon ongunstig is in Duitsland?

  8. Sinds ongeveer. Sinds 2 of 3 jaar ervaar ik dat na lang zitten of liggen de eerste stappen gepaard gingen met stijfheid. Ik slik sinds een week vitamine D in combinatie met K2. En wat moet ik zeggen? Ik heb geen problemen meer, ik sta op en loop zonder moeite. Is dat slechts verbeelding of kan het zijn dat na een week nemen zo'n succes kan worden vastgelegd?

  9. Je bent echt knap. Aangezien ik zondag zelf op YouTube ga beginnen, valt het me steeds meer op dat het niet gaat om de beste camerakwaliteit, maar om authentiek zijn. Het gaat om toegevoegde waarde! En je biedt het aan, dank je. Ik zal op je abonneren en je volgen, je onderwerpen zijn ook erg relevant en niet zo IG selfie-opschepperij. Ga zo door, echt gaaf om te zien dat je je een weg hebt gewerkt naar de vitamine D-kwestie. Kijk zelf maar, ik ben sinds de zomer terug uit Griekenland en ik ben nu al bang voor de winter… Ik ga eens kijken naar de veganistische VitD-pillen die je hebt aanbevolen. Tot snel, vriendelijke groeten – Alexandros

  10. Dus dat betekent dat DNA in de vorm van een tekort in onze homosapiens is gebonden? Betekent dat niet zoveel als we genoeg hebben zonder wie de normale levensduur ook kan worden bereikt? Nee? Wat betekent normaal in deze context was niet was? Juist, niets. Meer dan bijdragen aan het vermaak is voor deze theorie sowieso niet mogelijk, aangezien het geen eindbestemming heeft als weiden. Trouwens, te veel vitamines in het lichaam kunnen tot shock leiden, dus gebruik uw gezond verstand. Als misselijkheid of braken optreedt na consumptie, luister dan alsjeblieft niet naar een van de theorieën hier of iets dergelijks en ga naar de dokter (zelfs als je verondersteld wordt tegen je te liegen [PSN: lol alsof de GRADE NOW {2020} niets beters had) te doen] ) Tip: als je een tekort hebt, vertelt het lichaam je of je dokter bent of niet, maar als je niet naar je lichaam luistert, garandeer ik je dat je in een vroeg stadium de tijdelijke zegen krijgt (uitzonderingen omvatten fysieke afwijkingen in alle soorten en maten Ziekten die de waarneming beperken) 🙂

  11. Grappig, mijn dokter zei dat ook, wuifde het weg en … “Je hebt geen vitamine D-tekort” Ik ging naar mijn natuurgeneeskundige om vitamine D te laten controleren en wat moet ik zeggen 🤔Ik ben onder de 30 nanogram nu neem ik 10000 per dag D.w.z. Artsen wijzen altijd af als het niets met conventionele geneeskunde te maken heeft.

Reacties zijn gesloten.