Vitamine D Deel 3: Juiste manier om ZONLICHT/ Vitamine D in te nemen, ochtend- of middagzon..? 2012

Hallo allemaal, Vandaag zullen we alle belangrijke factoren bespreken, maar waar moeten we rekening mee houden als we zonlicht gebruiken om maximaal voordeel te behalen. Het SUNSHINE HORMONE Vitamine D is ook wel bekend als zonnehormoon. Alle voedselbronnen van vit D zijn ook direct gekoppeld aan de hoeveelheid zonlicht die ze ontvangen. Het voedsel dat we eten, als het direct wordt blootgesteld aan zonlicht, heeft het een hogere hoeveelheid Vit D en als het in de schaduw wordt gekweekt of niet wordt blootgesteld aan zonlicht, heeft het een lagere hoeveelheid Vit D. VITAMINE D SYNTHESE . Er is een heel proces van hoe vit D in het lichaam wordt gevormd wanneer het zonlicht op de huid van het lichaam valt, het reageert met de cholesterol en vormt een steroïde 7-dihydroxycholesterol, dan gaat het naar de lever en daar wordt een hydroxylgroep vastgemaakt ernaartoe en formulieren 30 hydroxyvitamine D3. Dit 38 hydroxyvitamine D3 is degene die: wordt in het laboratorium gediagnosticeerd om vast te stellen hoeveel vit D3 er in ons lichaam is verder 25 hydroxyvitamine D3 gaat naar de nieren en hun verdere hydroxylgroepen worden eraan gehecht en het vormt Calcitriol, dit is de actieve vit D3. Als we zonlicht nemen en onze lichaamsdelen niet blootstellen of we dragen lange mouwen en we denken dat we zonlicht krijgen, dan krijg je misschien niet voldoende vit D3 binnen, maar om betere resultaten te krijgen en om meer vit D3 te krijgen in minder tijd, moeten we moet ervoor zorgen dat maximale lichaamsdelen worden blootgesteld aan zonlicht. TIJDEN VAN DE BLOOTSTELLING VAN HET ZONLICHT. Als we maximale lichaamsdelen aan zonlicht kunnen blootstellen, zodat ons lichaam in staat zal zijn om de maximale hoeveelheid vit D3 binnen bijvoorbeeld 00 naar 38 minuten in vergelijking met een afgedekt lichaam. U kunt ook witgekleurde kleding dragen omdat deze het zonlicht doorlaten en de huid bereiken, maar vermijd donkergekleurde kleding die geen zonlicht doorlaat en de huid bereikt. Laten we nu bespreken wat de juiste tijd is om zonlicht te nemen. Telkens wanneer ons lichaam of onze huid direct zonlicht ontvangt, kan ons lichaam vit D3 aanmaken. De UV B-stralen zijn eigenlijk verantwoordelijk voor dit hele proces. In de vroege ochtenden zijn de zonnestralen behoorlijk schuin, vandaar dat deze niet efficiënt komen en daarom kan het productieproces van vit D3 traag zijn, terwijl de zon 's middags direct op ons staat en we maximale blootstelling aan zonlicht/UV B-straal krijgen. Maar het middaglicht is behoorlijk hard en we voelen een branderig gevoel, huiduitslag of uitdroging. Neem je ochtendzon, dan kan het wat langer duren voordat je het gewenste zonlicht krijgt, maar in deze periode is het licht rustig. We kunnen ochtendoefeningen doen op open plekken, zodat we maximaal van het zonlicht kunnen genieten en de tijd ook voor onze oefeningen kunnen gebruiken. als we de ochtendzon vóór 8 uur nemen: 00 uur dan zal dat kalmerend en rustgevend zijn, je krijgt geen branderig gevoel, het is goed voor je huid terwijl je de juiste vit D3 geeft. Maar als je maximale vitamine D3 in minimale tijd wilt krijgen, dan zijn de middagtijden het beste. Nu rijst de vraag hoeveel tijd we 's middags moeten zitten. Hier moeten we het gewoon doen voordat een branderig gevoel begint terwijl we in de zon zijn, we moeten de blootstellingstijd verminderen tot bijna de helft van hun tijdsperiode, zodat we niet naar het niveau van een branderig gevoel moeten gaan. neem je 3 tot 4 dagen per week dan is dat voldoende. FACTOREN -Pigmentatie. Huidpigmentatie is ook een belangrijke factor om te bepalen hoe lang u aan zonlicht moet worden blootgesteld. De mensen die minder pigment in hun huid hebben, zijn er vrij transparant voor en zonlicht dringt gemakkelijk door hun huid voor de vorming van vitamine D3 en krijgen vitamine D3 in minder tijd binnen. Terwijl degenen met een hoge melanineconcentratie of hoge pigmentatie of degenen met een vrij donkere huidskleur hier het zonlicht niet dieper in de huid kan doordringen, zullen ze vrij laat een brandende sessie krijgen, maar ze zullen meer tijd moeten besteden zodat dat het zonlicht dringt door hun huid voor wit hem in D3-formatie. Daarom zouden degenen met een hogere pigmentatie meer tijd in zonlicht moeten doorbrengen. – Leeftijd: degenen die zijn overgestoken 49 jaar zou meer tijd moeten doorbrengen in zonlicht omdat naarmate we ouder worden onze lever- en nierfuncties langzamer gaan werken. Ze zullen dus meer tijd nodig hebben om vitamine D3 te bereiden, dus naarmate je ouder wordt, moet je meer tijd in zonlicht doorbrengen. – Lichaamsgewicht: hoe hoger het lichaamsgewicht, hoe meer tijd u in zonlicht moet doorbrengen, want hoe meer vet u in uw lichaam heeft, op dezelfde manier heeft het meer vitamine D nodig. We moeten zeker voedsel nemen dat rijk is aan vitamine D3, maar we kunnen zonlicht niet vermijden omdat een primaire bron van vitamine D3. Zonlicht is gratis voor iedereen en de natuur biedt het ten behoeve van ons, alleen moeten we het zeker maximaal gebruiken. Ga uit met je familie en heb plezier. Kinderen moeten tegenwoordig naar school en dan collegegeld en dan coaching en bezig met mobiele telefoons, zodat ze niet worden blootgesteld aan zonlicht. We moeten oprechte inspanningen doen om de zon in te gaan. #vitdsuntiming #besttimetotakesunlight #howtotakesunlightorvitamind #howtotakesunlight #morningsunlighttimeforvitamind #morningsunlightbenefits #sunlightmorning

Top 7 Vitamine D-supplementen
vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is ontstaan ​​voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende

supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.



1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine Dextra hoog gedoseerde Vitamine D 197 microgram oftewel 3000 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is gebruikt. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine worden gebruikt, ook als die bijvoorbeeld al 30 van 38 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 62 mcg vitamine D

Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 75 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste van vitamine D3. Dit staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Vitamine D Deel 3: Juiste manier om ZONLICHT/ Vitamine D in te nemen, ochtend- of middagzon..? 2012”

  1. Heel erg bedankt Madem. Voordat ik deze vedio bekeek, heb ik zoveel andere vedio bekeken over blootstelling aan zonlicht voor vitamine D. Niemand kon de manier waarop u de vorm van blootstelling aan de zon uitlegde en corrigeerde uitgebreid uitleggen. Nogmaals bedankt. ..

  2. Bedankt voor het verstrekken van deze waardevolle informatie. Dit is de beste video voor vitamine D-informatie op you tube. Bedankt mevrouw voor het voorbereiden van de video

  3. Mevrouw mera Vitamine D3 12.54 aaya tha test me….Hoofdsupplement le rha hoon (Ezorb Forte en Uprise D3 wekelijks).. mera level normal range me kab aega ?? Slechts een paar heeft me dard hota hai ??

Reacties zijn gesloten.