Vitamine D, diepe slaap en darmbacteriën met Dr. Stasha Gominak

Dr. Stasha Gominak bespreekt hoe vitamine D (uit de zon) nodig is om de stabiliteit van darmbacteriën te verbeteren, die op hun beurt helpen bij de synthese van B-vitamines die nodig zijn om een ​​diepe slaap te vergemakkelijken. Bespaar op een van de beste Vitamine D & K2-combinaties: gebruik codepodcast om op te slaan Verbind met Stasha ➢ ➢ Geweldige natuurlijke slaapformule: ———————– ————- Bekijk Volgende ——————————- ➢ Mouth Taping w / Dr. Mark Burhenne: ➢ Leer mondband: ➢ Mondademhaling, snurken en slaapapneu met Dr. Mark Burhenne ———————— —————– Lets Connect !! —————————– ——— ➢ Facebook ➢ Luister naar de audio in iTunes: ➢ Instagram —————————– ———Belangrijkste leerpunten———————————- : 25 Honderden patiënten van Dr. Gominak, kinderen, tieners en jonge gezonde vrouwen hadden geen REM-slaap. : 38 Slaapapneu, fibromyalgie, chronische vermoeidheid werden niet herkend in de 800 s en 800 s, omdat ze niet epidemie waren. 01: 16 Vitamine D en de hersenstam zijn belangrijke spelers in diepe slaap. 05: U moet verlamd zijn om het juiste slaapniveau te bereiken. 10: 15 Waarom zou een 8 jaar oud meer dan één slaapstoornis hebben? 12: Er heeft een grote historische verschuiving plaatsgevonden van wonen / werken / buiten spelen. 13: 01 Zodra u vitamine D vervangt, verandert het lichaam langzaam van een lichaam met een vitamine D-tekort in een lichaam met een vitamine B-tekort. 14: 02 Terwijl beren in winterslaap zijn, verbruikt hun microbioom het slijm van de dikke darm, waardoor alle B-vitamines worden aangemaakt om te voorzien in de metabolische behoeften van de beer tijdens de winterslaap. Heeft de onze? 17: Waarom duurde het 2 jaar voordat ik een B-tekort kreeg? 18: 38 Elke vitamine B heeft een bacteriële darmbron en een voedselbron. 22: Gezocht: Gut Bugs 27: 34 U kunt uw eigen bacteriën herstellen met vitamine D-spiegels hoger dan 36 en neem B 74 of B 46 voor 3 maanden. 28: 56 De natriumgebonden multivitaminetransportsysteem pompt 3 vitamines, pantotheenzuur, alfa-liponzuur en biotine, in ons spijsverteringsstelsel en onze hersenen. 32: 19 Dr. Gominak ziet een verband tussen autisme en vitamine D-tekort. 33: 23 De ontwikkeling van seksuele dysmorfie en slaap. 36 : 30 Als een kind 's ochtends niet uit bed kan komen, kan het zijn dat de hersenen eisen dat ze weer gaan slapen om REM te krijgen. 38: Een gebrek aan REM-slaap bedriegt een kind van zijn normale ontwikkeling. 40: 11 Kinderen en volwassenen maken normaal gesproken kleine subtiele bewegingen en kleine vocalisaties, niet praten, lopen of uit bed vallen. 42: 23 De Weston A. Price verwesteringstheorie naar een ander niveau tillen. 49: Borstvoeding vergroot de neusgangen. 50: 24 Dr. Gominak gelooft dat vitamine D trofisch is voor de bacteriën die we in onze darmen zouden moeten hebben. 53: 19 Pantotheenzuur maakt niet alleen acetylcholine, maar ook cortisol. 57: 07 Acetylcholine is een chemische stof die wordt gebruikt door de nervus vagus. : 02: 40 Een testresultaat van pantotheenzuurspiegels komt overeen met magnesiumniveaus. Het vertelt je wat er in het bloed zit, maar niet wat er in de winkels zit. : 04: 04 Misschien zijn volledig zelfherstellend met REM-slaap. : 08: 21 Dr.Gominak's ochtendroutine : 08: 27 Het ketogene dieet helpt mensen langer te leven. Ketogeen zijn tijdens de REM-slaap helpt ons te herstellen. We zijn waarschijnlijk ontworpen om ten minste in ketose te gaan voor 07 uren per nacht. : 11: 01 Een nieuwe theorie is dat de tricarbonzuur / CREB-cyclus, die wordt gebruikt wanneer u vetten gebruikt als uw energievoorziening, kan een ander doel hebben. Het gaat misschien niet om het maken van ATP. 74: 14: 29 Dr. Gominak's onbewoond eiland kruid, voedingsstof of supplement: Haar keuze is vitamine D, zelfs op een onbewoond eiland. : 26: 31 Dr. Gominak's Elevator Pitch: We kunnen onze kinderen beïnvloeden, vooral kinderen van kleur. Als ze niet naar buiten gaan, maken ze niet genoeg vitamine D aan.

Top 7 Vitamine D Aanvulling

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is essentiële voor uw geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine D

75 microgram oftewel 3000 IE (Internationale Eenheden, ook wel International Units) per capsule.Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is vastgesteld.Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine gebruikt worden, ook als die bijvoorbeeld al 10 of 25 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 75 mcg vitamine D

extra hoog gedoseerde Vitamine DSuper D3 Extra Sterk van Vitaminstore bevat maar liefst 75 mcg vitamine D3 per softgel.De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3.Dit wordt geproduceerd door een van ‘s werelds grootste producenten van vitamine D3.Dit staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Vitamine D, diepe slaap en darmbacteriën met Dr. Stasha Gominak”

  1. Als de kijkers even de tijd nemen, lees dit bericht alstublieft. Ik lijd al meer dan acht jaar aan het stiff person-syndroom en scoliose en hoopte dat ik jullie de kijkers om een ​​gunst mocht vragen. Als je mag doneren aan mijn GoFundMe en / of het bericht mag helpen verspreiden: https://www.gofundme.com/f/stiff-person-syndrome-surgery?sharetype=teams&member=7484326&utm_medium=copy_link&utm_source=customer&utm_campaign=p_na+share- sheet & rcid = 8780ac23f1be4393a724a000523a123e maar een klein beetje helpt. Heel erg bedankt voor je tijd en God zegene.

  2. Leuk feit: Vitamine D is een hormoon, geen vitamine. Gelukkig voor ons kan D3 gemakkelijk worden aangevuld met orale caps. Ik neem 3x de hoeveelheid. op het etiket en mijn laatste panel was nog steeds ruim binnen gezonde niveaus.

  3. De Microbe-wereld, nu in de afgelopen 15 jaar. Dr. Steven Gundry heeft de belangrijkste problemen met bacteriën, de wereld en uw slaap ontdekt, zoek hem op.

  4. Zou bruxisme tijdens het doorlopen van de puberteit naar volwassenheid invloed hebben op jouw slaap ? Ik slaap nu goed door mezelf te aarden. Bedankt

  5. Het is goed om te horen een ander document dat antwoorden vond zonder te wachten tot de farma ze uitdeelde in de verkoopbrochures. Reactietijd op lange termijn en biologische engineering met interacties met meerdere componenten. Ik hoop dat ze ook contact heeft met dr. Shiva. https://www.youtube.com/watch? V = PyATVIag9vY

  6. Narcolpetic hier! Je raakt verlamd om te voorkomen dat je je dromen waarmaakt. als dit te veel corrigeert, krijg je slaapverlamming / hypnogogische hallucinaties, en als het onderdrukt, slaap je.

  7. Goed om de speculatie te horen over VITAMINE D en seksuele desoriëntatie. Maar ik heb er nog een: de epidemie van zwarte mannen die kaal worden in de dertig. Velen zouden je vertellen dat het opzettelijk is, maar als je eraan begint, krijg je de geschiedenis van de eerste gebeurtenis, namelijk haarverlies. Ik zie maar heel weinig zwarte mannen in het Caribisch gebied die kaal zijn in de dertig of veertig en als je er af en toe een ziet en met ze praat, is er een geschiedenis waarin je jarenlang weg van de evenaar hebt gewoond. Dus ik concludeer dat een tekort aan vitamine D is de reden voor de epidemie van jeugdige kaalheid onder zwarte mannen in de VS. En dat is mijn speculatie.

  8. Over het algemeen ben ik dol op dit interview. Maar ben het er niet mee eens door meer “zonlicht” te krijgen maakt meer vitamine D. Omdat ik veel tijd in de zon heb doorgebracht en nog steeds doe en ik een tekort aan vitamine D had. Ga eens kijken, dus na verloop van tijd begon ik op verschillende shows te horen en nu deze dokter, dat we het kunnen krijgen door blootstelling naar de zon. En voor de duidelijkheid, ik gebruik geen sunblocking-lotions. Ik gebruik mijn eigen organische natuurlijke vorm die geen blokkerende middelen zoals spf enz. Bevat

  9. Gouden standaard interview – zowel interviewer als geïnterviewde superintelligent; beide goed voorbereid om over complexe onderwerpen te praten. Zoveel leren, het al 2 keer bekijken, zal het waarschijnlijk nog vele keren moeten bekijken om het helemaal beter te begrijpen.

  10. Zou het het proces van vitamine D kunnen zijn als het spiraalvormig wordt, is omdat je te veel vitamine D hebt, dus vitamine D elke dag innemen is geen noodzaak omdat je veel vitamine D krijgt als je de hele dag buiten werkt maar als je de hele dag in een gebouw zit ben je dat niet, maar je krijgt nog steeds de gereflecteerde warmte van de ramen, dus als je ouder wordt, zou ik zeggen dat ik het zou doen als ik besluit dat te doen, ik zou alleen het een of twee keer per maand in het supplement van b6 complex b een keer per maand daarna een tijdje en dan zou je de spiraal naar beneden misschien niet ervaren heb ik het verkeerd begrepen één vitamine d doet gratis omdat ik weet dat het dagelijks leven in de zon is werken dat was genoeg had geen vitamine B-tekort die BS die dagen die dagen en zie vitamine in vrijwel de basis van alles wat we dagelijks nodig hebben voor ons lichaam goed dat krijgen we door voedselblind ik weet het niet ik denk dat minder van de aanvulling op uw levensstijl zou zijn maak een differentieel

  11. Houd dcoutry vrij van covid. Kijk voordat YouTube en Globalist worden verwijderd! Verbazingwekkende resultaten van Ivermectine & Covid19, zowel profylaxe als behandeling … 12 minshttps: //youtu.be/u21N8Vu4kOk

Reacties zijn gesloten.