Vitamine D en COVID-19 – Chris Masterjohn (AHS21)

De daling van de vitamine D-status bij levensstijl binnenshuis is een voorbeeld van de discordantiehypothese, waarbij ziekte ontstaat vanwege de discrepantie tussen de huidige en evolutionaire omgevingen. Vitamine D is een gevestigde immuunfactor en heeft een kleine maar significante hoeveelheid bewijs die het nut ervan bevordert bij het verminderen van de last van infecties van de bovenste luchtwegen, zoals verkoudheid en griep. In de loop van het COVID-19 pandemie die suggereert dat het vitamine D-niveau boven 49 ng/ml kan de meeste ernst en mortaliteit die met de ziekte gepaard gaan, voorkomen. Bij sommige van die papieren is de authenticiteit echter in twijfel getrokken, en niet alle papieren zijn tot dezelfde conclusie gekomen. Deze presentatie geeft een overzicht van de literatuur tot nu toe over vitamine D en COVID-46 en geef een schatting van hoe beschermend het is en hoeveel vertrouwen we kunnen hebben in de bescherming ervan.

Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D is belangrijke voor uw lichamelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende

supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.



1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine Dextra hoog gedoseerde Vitamine D 380 microgram oftewel 3000 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is gebruikt. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine worden gebruikt, ook als bijvoorbeeld al 30 van 46 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 75 mcg vitamine D

Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore

bevat maar liefst 300 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste van vitamine D3. Dit staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Vitamine D en COVID-19 – Chris Masterjohn (AHS21)”

  1. The 55ng/ml optimum level is based on the level of blood serum D after infection. If indeed Covid-19 knocks down blood serum D level by 42%, then one would need a pre-Covid-19 serum D level of 95ng/ml, and the pre-Covid-19 serum D level would have to be 172ng/ml. For the record, the toxicity level for blood serum D is 150ng/ml to 220ng/ml, not 100ng/ml.Personally, I would think that Covid-19 decreases serum D level by a specific number of ng/ml, rather than a specific percentage, so assuming the 42% number is based on a pre-Covid-19 serum D level of 30ng/ml, blood serum D would drop by about 12.5ng/ml, which would indicate the ideal pre-Covid-19 serum D level would be 67.5ng/ml. Considering there is another dip in severity just shy of 80ng/ml, I suspect the rise in severity after 55ng/ml is an artifact of the sample size at this level.One to one is not a good ratio of A supplementation to vitamin D3 supplementation. The ratio should be 9 IU A to 4 IU D3. I reached 70ng/ml serum D with 5600 IU/day of D3, and have since increased my D3 to 6200 IU/day of D3 with the addition of 100,000 IU/week (50,000 IU on Wednesday and 50,000 IU on Sunday). I also take K2-MK7, zinc/copper, vitamin C, 400mg of Magnesium glycinate at night, and 420mg of magnesium citrate in the morning.

  2. if every body knew that by augmenting your D3 level correctly (I took 100 000 iu/day for 5 months and then switched to 35 000/day) all other medicines/treatments for BIG-C, bloodpressure, depression, joint inflammations, insuline resistance, hormone disbalance, sleeplessness and more would vanish away. but this would be a big trouble for BIG PH..MA

  3. Just one important thing on taking vitamin DYou need to take it while or right after eating as it's fat soluble Absorption rates can vary so you should get your levels checked. Also obesity levels impact levelsYou should take K2 with it

  4. I live in a VERY sunny place in Mexico, I am 51 and I am fit and white ( whites absorb much better vit D bt the sun ) and I was at 13 ng/ml !!!! I started taking 5,000 IU and got it to 45 ng/ml. Then, the variant “Delta ” appeared and started taking 10,000 IU a day for 2 months, got tested, and my vit D level is now 92 ng/ml. So, now I am taking 5,000 IU a day and plan to stay in the 60-70 ng/ml. By the way, I got infected December 2020 when my reading was 40ng/ml and it was a VERY easy covid for me, no cough, no oxygen issues. Literally it was almost a walk in the park. I am not vaccinated and I take on a daily basis : zinc, D, C, quercetin, NAC, liposomal glutathione ( NAC is a precursor of glutathione), selenium ( most always forget about this very important mineral! ), vit K2, astaxanthin, and r-lipoic acid. My whole idea ( since there are endless theories about covid) is to take a lot of antioxidants to reduce as much as possible inflamation. The villain here is INFLAMATION. Check your C-reactive protein and IL-6, its cheap and easy.

  5. I was taking 5000 iu of D3 per day. My wife got Covid. We shared same bed for 7 days before I finally got covid. At 68 yo, my covid was very mild, only experienced aches for 7 days. Had no fever, no upper respiratory issues & no loss of appetite. The flu I had several years before was 100x worse.

  6. This presentation is almost as perfect as one could expect from taking just one supplement. The results were pretty much perfect with my expectations. The only additional comment I would make is the same as a couple of others have made. Take K2 with each D3 dose. Absolutely essential. Too much D3 without K2 will see your health deteriorate long term, as your calcum won't be kept out of the blood and into places where it should be. It also reinforced the sheer stupidity in anyone taking a toxic drug they try to call a vaccine, which is showing it loses its effectiveness after just a few months. what are you going to do over thext 50 years??? Become an addicted drug taker for the rest of your life?? Sadly, a HUGE number of Level1 thinkers have already been brainwashed. There is no hope for these people. They will NEVER change their mind. Or least < 2% will.

  7. Will the presenter consider doing a presentation on the negative impact HFC (High Fructose Corn) syrup on Vit D? I've seen a number of studies/presentations that suggest HFC “inactivates” (I might not have the right word) vit -D in the body.Given that many US foods (frozen / packaged) have HFC in lieu of real sugar, does consuming such food have a negative impact on Vit D in the body?

  8. I would hope that Chris Masterjohn would soon be including at least a brief explanation of the findings of low D levels in serum and a plethora of autoimmune diseases in the Northern/Southern Hemispheres, as they are becoming rampant. I suppose with the new age of indoor living (computer use) even equatorial regions are much more at risk.Take your D! (K, A, etc – btw, I'd appreciate educated input as to the need to balance out D supplementation with other lipid soluble vits, in particular that Vit A – ?? thanks)

  9. It is not vitamin D deficiency, in real, it is the CHOLESTEROL deficiency.Body does not “convert sunlight into vitamin D”, in reality, the sunlight converts CHOLESTEROL into vitamin D. Now imagine the sheer nonsense of eliminating the source/master molecule, and then giving the derivative molecules as a supplement to the body. Of course the body has hard time accepting the derivative molecule, it didn't arrive through the correct path. Try to come back home at midnight and go in your house through bedroom window and see how your wife receives you. ;)CHOLESTEROL is the master steroid, from which the second master steroid VITAMIN D is synthesized, along with other necessary steroids in the body. Cut down the master/source steroid and what happens? You will always be deficient in all the derivative steroids, Vitamin D being the most important one. That's not all and not so simple. The process of conversion from CHOLESTEROL TO Vitamin D itself generates an unimaginably complex signalling cascade. The most important signals are the ones that control when to stop this conversion, so only as much is synthesized that can be handled by the available support/antioxidant molecules which came originally with the cholestrol/saturated fat rich diet we ate.So in effect, these people who ended up worse, were actually severely CHOLESTEROL deficient. Giving them the derivative molecule as supplement in the absence/deficiency of the MASTER molecule would rather complicate their situation, that's why you can't see consensus between any two studies. On the other hand, if you look at the observational studies, those regions where cholesterol is part of the routine traditional diet, corona didn't hit so bad. In these regions, the most affordable way of eating is to cook at home for the whole family, generally it is the wife/mother who choose what to cook that can be most nutritious in least amount of money.The class/money divide in these less affected countries/regions is directly reflected in corona hospitalizations and deaths there. In the super rich scientifically advanced western countries, organic and natural food is a lot costlier than the processed food gunk at super markets. In less affected countries, it is the opposite, organic and natural food is way more cheaper than the westernized shit food which only the richer can afford. The rich will take pride in buying the leanest fat free loaf of beef, cut and wrapped like in the west. The poor get to buy precious parts of that animal at kind of throwaway price compared to that leanest fat free chunk. You can figure out who would end up in ICU.I am curious to find out if someone did a study on severity of covid infection and the CHOLESTEROL levels of infected? Of course these so scientifically advanced nations need enough amount of correlational and observational studies and DBRCTs to see the elephant in the room. data”If your body is severely deficient in the master/source steroid CHOLESTEROL, then no matter if you lie naked in the sun all day, your body will still be deficient in vitamin D. So this hypothesis that we lived naked and outside a few thousand years ago and now we wear clothes and live in houses, this is just utter nonsense. This epidemic of countless deficiencies started only two centuries ago, while we started to wear clothes and live in shelters for over 10,000 years ago. What about the in-between 9800 years?Viruses never kill us, only our compromised immune system kills us. Similarly, in it's mechanism, no vaccine protects us from a virus, it is the well trained immune system that protects us.Viruses are the universal moderators and regulators of all life, from the simplest unicellular organisms to the most complex ones like humans. For each one cell in human body there are over 10 bacteria and for each bacteria there are over 12 viruses. Over 80% of bacteria in human body reside in the gut, and over 80% of our immune system also comes from the gut. We are fucking around with something we know not even 0.00000001%. What to expect if not death and misery?Call it any fancy words like “co morbidity” or whatever, the bottom line is, 99% covid deaths occured in people who were on the mainstream american/western/modern diet and treatments.

  10. Masterjohn needs to see the common sense of evolutionary thought and concentrate less on just pure science…this is the problem with most scientists…they see evidence, observations, data without seeing the common sense aspect of a problem…it's like being unable to see the forest from the trees…Evolution will a lot of the time what to do to solve problems better than science will…I figured out very quickly that vitamin D is an excellent way to reduce or even eliminate the effects of C-19…Common sense told me that an evolutionary based diet will correct your health way better than science can…Vitamin D is essential for immune health, this is reality and evolution tell us so. Also, I have uncovered evidence that the FDA will not allow very high dose studies of vitamin D. They usually test with less than 5,000 IU daily. They never test with extreme high doses, like over 10,000 units or more…it is not allowed.People need to take high dose vitamin D to get the immune enhancing effects that make the immune system a lot stronger.If Chris understood the fact that even with relatively low doses, C-19 was reduced, he might understand. The fact that the government and media discount vitamin D is a huge red flag to me.I take 35,000 IU daily of vitamin D3. I would guess that approximately 0.01 percent or less of the population takes as much as I do.What would happen to C-19 outcomes if everybody's blood level of vitamin D3 was at 150 ng/ml like mine is? Would the protective effects of vitamin D reduce C-19 severity?Back in the 1930's, 25 milligrams of vitamin D3 was changed to 1,000,000 international units. I believe this was done to scare people into keeping their vitamin D levels low, and it worked. Big numbers scare people, and we don't test with high doses.The government has tried over 10 times to ban vitamin D supplements.Why?I believe the medical industry paid the government to help hide the health benefits of vitamin D.Vitamin D is a wonder drug…

  11. Why is there no mention of the role of vitamin D levels and cathelicidins never mentioned? Specifically LL-37? I still feel that the covid virus is an opportunistic infection targeting people with low vitamin D levels and people with a poor diet which has led to morbid obesity, hypertension and diabetes. It is very easy for the virus to infect these groups of people. Please comment. I am not vaccinated due to my belief in physiology and the benefits of vitamin D and a strong immune system as a result of a diet that promotes health vs. a diet that leads to death and infection.

  12. With regard to the U-shaped curve, the diminished sample size as NG increases would be counter indicated. As a lower percentage goes into the hospital, a higher fraction of that percentage dying could strongly indicate other factors at work in those deaths.

Reacties zijn gesloten.