Vitamine D in de winter

Waarom vitamine D ons beschermt in de winter! bevat o.a. reclamebeelden: www.pixabay.de Tips: https://www.lebenskraftpur.de/vitamin-d3k2-komplex?sProdukt=63 https://www.lebenskraftpur.de/vitamin-d-depot?sProdukt=60 https://www.lebenskraftpur.de/magnesium-sieben?sProdukt=73 ► Er is veel meer gezondheids- en voedingsinformatie op mijn Instagram-kanaal: ► Winkelen op Amazon: ► Overzicht van alle eerdere congressen: (absoluut advies met wetenschappelijke lezingen over alle onderwerpen van gezondheid, van auto-immuunziekten tot kanker naar zwangerschap) Meer informatie over vitamine D vind je in de volgende video's: Introductie deel 1: Inleiding deel 2: Vitamine D-inname: ☼ Voedings-, gezondheids- en leefstijladviezen (online, telefonisch of persoonlijk)! Registratie ► arman.edalatpour@gmx.de NIEUW !!! ☼ Pijntherapie volgens Liebscher & Bracht Mijn website: ————————————- ☼ Gezondheid producten van “Echt-Vital” met de beste kwaliteit en goedheid: (Cadeauboncode voor Echt Vital: pourdoc) , “Aardvruchten” of “Echt Vitaal” Via deze links kunt u mij steunen. De producten zijn goed gecontroleerd, gemaakt zonder toevoegingen en gemaakt in Duitsland van de beste grondstoffen. Daarnaast zijn veel producten al door mijzelf gecontroleerd. —————————— Aanbevolen online gezondheidscursus over acne: Aanbevolen gezondheids- en voedingscursus: —— – ————————- Hulp bij de promotie van verdere projecten: Word supporter van het project en dus beschermheer: ——- — ————————————– Ik ben deelnemer aan het Amazon EU-partnerprogramma , dat betekent dat als u naar Amazon komt op basis van een aanbeveling van mij, d.w.z. door op de link te klikken, ik een vergoeding van advertentiekosten krijg. U betaalt natuurlijk niet meer, maar dezelfde prijs alsof u ergens anders op de Amazon-site zou komen. Zo steun je dit gezondheidsvoorlichtingsproject en kan ik er meer tijd in steken. Winkelen op Amazon: Mijn favoriete boek: Het boek van Prof. Dr. Jörg Spitz: Het boek van Dr. Raimund von Helden: Vitamine D3-druppels: Omega 3-olie uit Norsan: Omega 3 + astaxanthine: L-glutamine: Vitamine D zachte capsules: Vitamine K2 Aanbeveling: Vitamine K2-druppels: Magnesium: Magnesiumpoeder: Massagepistool: —— ————————– De Solar Alliance: The Academy for Human Medicine: Dr. Raimund von Helden: ———————————- De informatie in deze video's kan en mag natuurlijk niet vervangen een dokter. Medische leken zouden niet moeten proberen om elke ziekte die zich voordoet of bestaat zelf te diagnosticeren en te genezen. Afwijzing van aansprakelijkheid en algemene informatie over medische onderwerpen: De hier gepresenteerde inhoud is uitsluitend bedoeld voor onpartijdige informatie en algemene bijscholing. Ze vertegenwoordigen geen aanbeveling of promotie van de beschreven of genoemde diagnostische methoden, behandelingen of medicijnen. De video's pretenderen niet volledig te zijn, noch kan de actualiteit, juistheid en balans van de gepresenteerde informatie worden gegarandeerd. De video vervangt op geen enkele manier het professionele advies van een arts of apotheker en mag niet worden gebruikt als basis voor een onafhankelijke diagnose en het starten, wijzigen of beëindigen van een behandeling van ziekten. Raadpleeg bij gezondheidsvragen of klachten altijd uw arts die u vertrouwt.vitamine d supplementen de zonvitamine

Top 7 Vitaminen D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopenhagen?

Vitamine D is de basis voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. De locatie vitamine D-spiegels kunnen dodelijke gezondheidsproblemen hebben. De volgende

supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.

1. Vitamine D in extra hoge dosering

Extra hoge potaarde vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D 62 microgram oftewel 2006 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor zoals niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij zoals een tekort is gebruikt. De supplementen kunnen net zo goed gebruikt worden als multivitaminen, ook als bijvoorbeeld al van 15 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Kracht 63 mcg vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D extra hoog gedoseerde Vitamine D

Super D3 Extra Kracht van Vitaminstore

bevat maar liep 75 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in het product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Deze wordt geproduceerd door een van de grootste producenten van vitamine D3. De staatsgarantie voor stabiliteit en kwaliteit van vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee bela ngrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

26 gedachten over “Vitamine D in de winter”

  1. Waarom vitamine D ons in de winter beschermt!Tips: https://www.lebenskraftpur.de/vitamin-d3k2-depot?sProdukt=73https://www.lebenskraftpur.de/vitamin-d3k2-komplex?sProdukt=73https:// http://www.lebenskraftpur.de/vitamin-d-pur?sProdukt=73https://www.lebenskraftpur.de/vitamin-d-depot?sProdukt=73https://www.lebenskraftpur.de/vitamin-k-depot?sProdukt= 73https: //www.lebenskraftpur.de/magnesium-sieben?SProdukt = 73 ► Er is veel meer gezondheids- en voedingsinformatie op mijn Instagram-kanaal: https://www.instagram.com/doc.armani/► Winkelen via Amazon : http://amzn.to/2AYTqA8► Overzicht van alle voorgaande congressen: https://www.digistore24.com/content/269050/25362/pourdoc/(absoluut advies met wetenschappelijke lezingen over alle onderwerpen gerelateerd aan de gezondheid van auto-immuunziekten ziekten van kanker tot zwangerschap) In de volgende video's staat meer informatie over vitamine D: Inleiding Deel 1: https://youtu.be/Ghi2hzGBSZw Inleiding Deel 2: https://youtu.be/61ufmdmPzsMVitamin D-inname: https://youtu.be/1GUr3iIk_9c

  2. . De arts van mijn vriend schrijft haar alleen een wekelijkse dosis van 20.000 IE voor als ze behoorlijk overgewicht heeft – ik vertelde haar dat dat veel te weinig is in de wijnmaker, maar ze is zo dokter-gehoorzaam. Sinds gisteren ligt ze met een zware verkoudheid in bed – en dat voor Kerstmis

  3. De nadruk ligt op “kan”. Mijn D3-waarde is waarschijnlijk nog niet extreem hoog, maar zeker boven de 50. Toch was ik bijna twee weken verkouden. Ik slik al een paar weken relatief hoge doses D3, K2 en magnesium, maar ik merk geen verschil met vroeger

  4. denk ik dat als je in de zomer zo vaak mogelijk naar de zon gaat en vooral tijdens de lunch zo min mogelijk gekleed, je veel kunt doen om de winter zonder verkoudheid door te komen De zonnebrandcrème industrie wordt beïnvloed door gerichte schriktactieken zodanig dat ze zonnebrandcrème aanbrengen en zo de opname van vitamine D voorkomen. Helaas weten maar heel weinig mensen dat zonnebrandmiddelen vaak nanodeeltjes bevatten die kankerverwekkend kunnen zijn.Een andere manier om de winter zonder verkoudheid door te komen, is door op blote voeten te lopen, zelfs in koude en besneeuwde omstandigheden, en dit zou mijn verkoudheidsfrequentie enorm kunnen verminderen.

  5. Super! Heel veel dank! Vorig jaar had ik maar 10 vitamine D, nu ben ik 14. De wens zou volgens de lijst 52 zijn. 'Ja, dat is een beetje.' Maar alles zou goed komen. Ik hoef me niet druk te maken! 1000 stuks zou genoeg zijn. En over 3 maanden komen ze terug en dan zien we wel. Ik vroeg of het tekort ook duizeligheid of onbalans kon veroorzaken. NEE, DE DR ZEGT NEE. Neem de 1000's en dan zal het werken. Dus zoals je ziet: niets werkt! Hoe kom ik erachter hoeveel ik nu moet slikken, inclusief de andere vitamines, om optimaal afgesteld te zijn. En van waar? Omdat de apotheek ook niet behulpzaam was.

  6. Vitamine D elke dag. Fabrikanten verdienen dom en dom … Vitamine D zodat hun koeien kunnen vliegen. Vitamine D in de autotank die de CO2 doodt… Bij darmkanker, vitamine D in de kont en bij problemen met de baarmoeder.. Nou, je weet al waar je heen moet.

  7. Ik ben zo blij en dankbaar dat je niet moe wordt en blijft verduidelijken 🤗. Ik vulde de vitamineniveaus van mijn 75-jarige moeder aan. Het heeft een goede waarde van 60 ng. Volgens de verpleegster van de dokter moet ze er onmiddellijk mee stoppen. Toen moest ik eerst mijn moeder kalmeren en je video gebruiken om het uit te leggen👍👋

  8. Dr. Hallo allereerst, hoe goed zijn de vitamines die 2 € kosten en 20 kosten Voorbeeld c be rossman kost 2 € of d 3 € Bij fitnesswinkels, 10 kosten bij apotheek 20-50 € wat zegt u

  9. Hartelijk dank, dr. Edalatpour voor je waardevolle educatieve werk en je onvermoeibare inspanningen ten behoeve van de gezondheid! Zeer bekwaam en super knap! Een arts die ik volledig vertrouw – fijn je te hebben! Fijne kerstdagen 🎄 wenst Michaela Ziehe

  10. Ik slik zelf vitamine D3 (4000 eenheden) + K2 (70 ncg). Ik ben 175 cm lang/klein en weeg 70 kg, ik heb ook last van neurodermitis. Moet ik de dosis verhogen of past de huidige inname?

  11. Mijn huidige ervaring: Ik ben deze winter niet één keer ziek geweest, zelfs niet verkouden, hoewel iedereen om me heen ziek was. 3 jaar geleden was ik de eerste die verkouden werd (mijn waarde is momenteel 80 ng/ml). Daarnaast ontdekte ik onlangs dat mijn meelstofallergie verdwenen was.

  12. Helaas komt vitamine D-tekort veel voor in Duitsland. Ik heb ook een sterk vitamine D-tekort, maar slik al pillen. Naast vitamine D is ook vitamine K2 erg belangrijk, zeker wanneer vitamine D in hoge doseringen wordt ingenomen. Daarom slik ik Debora plus K2, want ik heb beide vitamines tegelijk. Ik eet ook veel vis, eiergerechten, eieren, kaas, enz.

Reacties zijn gesloten.