Vitamine D-tekort – Tekenen en symptomen

Vitamine D-tekort – Tekenen en symptomen Plan een GRATIS consult: In deze video besprak Dr. Justin Marchegiani de manieren om voldoende vitamine D in je lichaam te krijgen. Hoe maakt het lichaam vitamine D aan? Wat zijn de effecten en de voordelen ervan? Hoe weet je of je genoeg vitamine D hebt? Deze video beantwoordt al deze vragen, dus luister naar meer. Heeft u tekenen en symptomen van een vitamine D-tekort? Leer hoe u erachter kunt komen of u een vitamine D-tekort heeft en ontdek de beste manieren om vitamine D op natuurlijke wijze aan te vullen. Het is een feit dat de meeste mensen niet genoeg vitamine D binnenkrijgen. Een tekort kan uw immuunsysteem en uw gezondheid op veel verschillende manieren beïnvloeden die u misschien niet verwacht. In deze video bespreekt Dr. J vitamine D-laboratoriumtests en de manier om vitamine D-tekort op te sporen. Supplementen: ===================================== Gluten Videoserie: Schildklierhormoonbalans Videoserie: Vrouw Hormoonbalans Videoserie: ===================================== Klik hieronder om u te abonneren op meer video's ===================================== Dr. Justin Marchegiani E-mail: office@justinhealth.com Nieuwsbrief: Google +: Bezoek ons ​​op: Facebook: Twitter: Linked In: -~-~~-~~~-~~-~- Let op: “GI-problemen — malabsorptie, infectie en ontsteking in het oog en gewricht | Dr . J Live Q & A” -~-~~-~~~-~~-~-

Top 7 Vitamine D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamine D Supplementen Kopen?

Vitamine D

is gelegen voor uw lichamelijke effecten en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Te lage vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen. De volgende

supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen.



1. Vitamine D in extra hoge dosis

Extra hoog gedoseerde vitamine Dextra hoog gedoseerde Vitamine D 197 microgram oftewel 3000 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor wie niet eerder een vitamine D supplement heeft gebruikt, en bij wie een tekort is gebruikt. Deze supplementen kunnen prima naast een multivitamine worden gebruikt, ook als die bijvoorbeeld al 30 van 10 microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Sterk 62 mcg vitamine D

Super D3 Extra Sterk van Vitaminstore bevat maar liefst 75 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in dit product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van 's werelds grootste van vitamine D3. Dit staat garant voor de stabiliteit en kwaliteit van de vitamine D3.

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de botten gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D bela ngrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortgang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Vitamine D-tekort – Tekenen en symptomen”

  1. Als veganist vermijd ik D3 omdat het gemaakt is van het vet van schapenwol. Ik heb plantaardige melk zoals amandel en soja die L zijn verrijkt met de D2 genoemd in de video

  2. Ik heb meer informatie nodig omdat dit mijn leven volledig kan redden. Ik heb tonnen onverklaarbare auto-immuunproblemen en mijn arts heeft mijn vitamine D-spiegels nooit getest. Je zei dat we A en K nodig hebben om D3 op te vangen. Wat als ik wortels pers en bananen eet? Ik ben veganist, dus boter werkt niet voor mij.

  3. btw schizofrenie is slechts een naam. begaafde mensen hebben het zicht om wezens uit een andere dimensie te horen en te zien. Breng dus een correctie aan daar u zich in slaaptoestand bevindt. Schizofrenie is geen ziekte! Bedankt

  4. Ik ben deze week getest en mijn vitamine D is 14… Ik ging naar de eerste hulp met hoofdpijn en hoge bloeddruk. Bovendien testte ik ook laag op B12. dr. begon me op 2000 D3. Ze heeft nooit gezegd dat ik het moest combineren met een K-vitamine. Gee wiz geen wonder dat ik het gevoel heb dat mijn kattendrug in … ugh

  5. Ik heb een vitamine D-tekort, de dokter heeft 20000iu voorgeschreven, ik dacht dat dit hoog was, ik ben 26 mol/liter, de dokter zegt dat ik een week lang elke dag 20000iu moet nemen en daarna een keer per week.

  6. Jaren geleden werd ik aan het einde van de zomer in Phoenix getest en kreeg ik een kleurtje van meer dan 90% van mijn lichaam, en ik testte een zeer tekort aan vitamine D, geloof het of niet! Sommige mensen moeten supplementen gebruiken ondanks blootstelling aan de zon, hoewel er extra gunstige stoffen kunnen worden geproduceerd door blootstelling aan de zon die gezondheidsvoordelen hebben. Wetenschappers weten het niet zeker. Het beste om getest te worden!

  7. Hallo Justin, ik deed een haarmineraaltest en ze konden zien dat ik vitamine D slikte, dus zeiden ze dat ik moest stoppen omdat het calcium verhoogde en kalium en borium verlaagde. Doet eigenlijk meer kwaad dan goed. Toen ging ik naar mijn dokter om mijn vitamine D te laten testen en ze zeiden dat het laag was. Het was als een 10, dus Dr. zei dat ik vitamine D moest aanvullen. Dus gaven ze me een recept voor vitamine D2. Ik ben in de war, moet ik vitamine D nemen of niet?

  8. Er is geen overtuigend bewijs dat deze aandoening 'leaky gut syndrome' (dat de kern vormt van veel van dit soort video's) een echte aandoening is. Het wordt veel aangehaald in de kwakzalvergeneeskunde. Bedenk een aandoening, verkoop je de remedie.

  9. VITAMINE D-STUDIES UIT NEW ENGLAND JOURNAL OF MEDICINE DIABETES. Bij personen met een hoog risico op diabetes type 2 die niet waren geselecteerd op vitamine D-insufficiëntie, resulteerde vitamine D3-suppletie in een dosis van 4000 IE per dag niet in een significant lager risico op diabetes dan placebo. KANKER en HARTZIEKTE. Suppletie met vitamine D resulteerde niet in een lagere incidentie van invasieve kanker of cardiovasculaire gebeurtenissen dan placebo. Geen waarde voor routinematige vitamine D-suppletie Thomas L. Schwenk, MD Een gerandomiseerde studie, een meta-analyse en een richtlijn wijzen allemaal in dezelfde richting. Enthousiasme voor het aanbevelen van vitamine D-suppletie om een ​​breed scala aan skelet- en extraskeletale aandoeningen te voorkomen, is in 2018 aanzienlijk verminderd door drie publicaties. In VITAL (Vitamine D en Omega-3 Trial) randomiseerden onderzoekers bijna 26.000 volwassenen van middelbare en oudere leeftijd zonder geschiedenis van cardiovasculaire (CV) ziekte, kanker of andere ernstige aandoeningen om vitamine D3 (2000 IE per dag) of placebo te krijgen. De gemiddelde serum 25-hydroxyvitamine D-spiegel nam alleen toe bij vitamine D3-ontvangers. Tijdens een mediane follow-up van 5 jaar traden ernstige CV-voorvallen en invasieve kanker met gelijke frequenties op in de twee groepen (NEJM JW Gen Med 15 december 2018 en N Engl J Med 10 november 2018; [e-pub]). De VITAL-onderzoekers zullen naar verwachting uiteindelijk rapporteren over andere uitkomsten, waaronder fracturen. In een meta-analyse van 33 gerandomiseerde onderzoeken werden de effecten van suppletie met calcium, vitamine D of beide op het aantal fracturen onderzocht bij oudere thuiswonende volwassenen (leeftijd ≥50). Er was geen vermindering van het risico op heupfracturen of wervel-, niet-vertebrale en totale fracturen voor suppletie-interventie. De resultaten waren van toepassing op subgroepen met 25-hydroxyvitamine D-spiegels lager dan 20 ng/ml of met eerdere fracturen (NEJM JW Gen Med 15 februari 2018 en JAMA 2017; 318:2466). Ten slotte heeft de US Preventive Services Task Force (USPSTF) eerdere richtlijnen voor vitamine D-suppletie bijgewerkt. De Task Force vond voldoende bewijs om vitamine D-suppletie af te raden om vallen te voorkomen en vond onvoldoende bewijs om suppletie aan te bevelen om fracturen bij mannen en premenopauzale vrouwen te voorkomen. Voor postmenopauzale vrouwen raden ze suppletie met een lage dosis af, maar er was onvoldoende bewijs om te bepalen of hogere doses fracturen voorkomen. De USPSTF benadrukte dat deze aanbevelingen alleen van toepassing zijn op thuiswonende oudere volwassenen waarvan niet bekend is dat ze osteoporose of vitamine D-tekort hebben (NEJM JW Gen Med 15 mei 2018 en JAMA 2018; 319:1592). De VITAL-studie sluit zich aan bij vele andere waarin ziekteassociaties met lage vitamine D-spiegels niet noodzakelijkerwijs leiden tot voordeel van suppletie. Gezien de wijdverbreide routinematige meting van vitamine D-spiegels door clinici (een praktijk waarvoor momenteel geen ondersteunend bewijs is) en de vrij verkrijgbare supplementen, is het onwaarschijnlijk dat het vitamine D-gebruik zal afnemen. Groepen met een hoog risico — Oudere personen die binnenshuis zijn opgesloten, kunnen lage serum 25(OH)D-concentraties hebben. De huidproductie van vitamine D neemt af met de leeftijd en op de noordelijke breedtegraden. Bovendien is de vitamine D-inname via de voeding vaak laag bij oudere personen. Als voorbeeld, in een studie van postmenopauzale vrouwen die in Frankrijk woonden, was de gemiddelde dagelijkse vitamine D-inname uit voedsel 144,8 internationale eenheden/dag. Meer dan een derde van de vrouwen consumeerde

Reacties zijn gesloten.