Vitamine D – Waar moet u op letten bij het nemen van supplementen?

​ Hoe nuttig zijn combinatieproducten? Wat is de beste manier om vitamine D in te nemen? In een interview met Lukas Fingerle, prof. Dr. med. Jörg Spitz, wanneer een overdosis een bedreiging kan vormen en hoe dit te voorkomen. De algemene regel is: Als er geen ernstige doseringsfouten worden gemaakt en er een kwaliteitsproduct wordt gebruikt, is er geen risico op gevolgschade door overmatige vitamine D-inname. Vaak is er ook onzekerheid of vitamine K2 nodig is voor de opname van vitamine D. Deze combinatie kan handig zijn, maar concrete meetgegevens zijn nog niet beschikbaar. Met de huidige stand van onderzoek is het niet mogelijk een exact doseringsadvies te geven voor vitamine K2. Vooral mensen met vaatproblemen kunnen baat hebben bij deze voorbereiding. Een speciale tip: Vitamine D is vetoplosbaar en dient daarom altijd met voldoende olie of vetrijke voeding ingenomen te worden. Een ideale combinatie is daarom het innemen van vitamine D samen met omega-3 visolie. Bovendien moet ervoor worden gezorgd dat er voldoende magnesium wordt ingenomen bij het aanvullen van vitamine D. ​ Gratis toegang op ———————————————– ————————————– ✅💪 Volg de Academie voor Menselijke Geneeskunde! 💪✅ Website: Facebook: YouTube: —————————————— ——————————————- 🧠🌞 Projecten en initiatieven 🌞🧠 👩‍⚕️ Life-SMS – Leefstijlstrategieën voor multiple sclerose 👨‍⚕️ 🌞 The Sun Alliance 🌞 Website – Facebook – 👴🧠👵 Competentie in plaats van dementie 👵🧠👴 —————- — ———————————————– — —————- 🙏 Blijf gezond! 🙏 Uw AMM-team #VitaminD #Sonnenhormon #GemeinsamGesundDurchDenWinter

Top 7 Vitaminen D-supplementen

vitamine d supplementen de zonvitamine

Vitamines D supplementen Copenhagen?

Vitaminen D is essentiële voor uw geestelijke gezondheid en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. De locatievitaminen D-spiegels kunnen dood lijden aan aantal gezondheidsproblemen. De volgende supplementen

zijn van de beste kwaliteit, betrouwbaar en makkelijk in te nemen. ​ Vitaminen D in extra hoge dosis

Extra hoog kan aarden vitamine D

66 microgram oftewel 2020 IE (Internationale Eenheden, ook wel Internationale Eenheden) per capsule. Zeer geschikt voor like niet eerder een vitamines D supplement heeft gebruikt, en bij like een tekort is vastgesteld. De supplementen kunnen net zo goed worden gebruikt als multivitaminen, ook als bijvoorbeeld al van microgram vitamine D bevat.

Super D3 Extra Kracht 66 mcg vitamine D Super D3 Extra Kracht van Vitaminstore bevat maar ran 66 mcg vitamine D3 per softgel. De vitamine D3 in het product bestaat uit Quali®-D vitamine D3. Dit wordt geproduceerd door een van de grootste producenten van vitamine D3. De staatsgarantie voor stabiliteit en kwaliteit van vitamine D3. ​

 

2. Vitamin D-3 4000 IU /100 µg (vitamine D uit wolvet)

Solgar is een bekende producent van de hoogste kwaliteit supplementen.Solgar Vitamin D-3 4000 IU/100 µg bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

3. Viridian Vitamin D3 (Vegan) 2000 IU (50 µg)

viridian_vitamin-d3-vegan-2000-iu-50-g_800Deze hooggedoseerde vitamine D3 van Viridian is geproduceerd uit veganistische bron (korstmos).Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en is goed voor de opname van calcium (bot)

 

4. Vitamine D3 Vloeibaar 25 mcg (1000 IE vitamine d druppels)

vitamine-d3-vloeibaar-25-mcg-1000-ie-vitamine-d-druppels_800Deze vitamine D in druppelvorm is zeer geschikt om de dosering naar eigen behoefte aan te passen en voor mensen met slikproblemen.Een flesje van 25 ml levert circa 450 druppels en devitamine D is opgelost in olijfolie.

5. Advanced Vitamin D-3 Immune Complex (vitamine D, vlierbes, zink, Ester-C)

advanced-vitamin-d-3-immune-complex-vitamine-d-vlierbes-zink-ester-c_800Solgar’s Advanced Vitamin D-3 Immune Complex ondersteunt het immuunsysteem (vitamine C, D-3, koper, selenium, zink, vlierbessen) en bevat een combinatie van vitaminen, mineralen en vlierbessen concentraat met anti-oxidatieve (celbeschermende) eigenschappen (vitamine C, selenium, koper en zink).

Boost voor het immuunsysteem

De formule mag het hele jaar door gebruikt worden maar is vooral erg nuttig tijdens de koude, donkere maanden en voor een boost van je weerstand en immuunsysteem.Levert o.a. 25 mcg vitamine D-3 (1000 IE), 200 mg vitamine C (als Ester-C), 7,5 mg zink, 62,5 mcg selenium en 750 mcg koper.Deze formule kan naast elke gewenste multivitamine worden gebruikt.

Vitamine D voor Kinderen

Vitamine D druppels speciaal gedoseerd voor kinderen.Handig om ongemerkt te geven in bv. eten of drinken zodat uw kind toch voldoende binnenkrijgt zonder gedoe van slikken etc.

ViridiKid™ (Vegan) Vitamin D3 400 IU (10µg)

vitamine-d-voor-kinderen_viridikid-vegan-vitamin-d3-400-iu-10g_800

Vitamine D Kauwtabletten

Als u moeite heeft met slikken of u vindt capsules innemen vervelend, dan kunt u kiezen voor handige kauwtabletten.solgar_vitamin-d-3-25-g1000-iu-vitamine-d-kauwtablet_800Solgar Vitamin D-3 25 µg/1000 IU Chewable Tablets bevat de meest effectieve vorm van vitamine D.Vitamine D verhoogt de opname van calcium in de botten.Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.Extra vitamine D wordt gebruikt ter aanvulling van de voeding of bij verhoogde behoefte (zoals bij kinderen, ouderen en zwangere vrouwen).Mensen met een donkere huid of mensen die om enige reden de huid onvoldoende blootstellen aan daglicht, hebben eveneens een verhoogde behoefte.

 

Wat is Vitamine D?

Vitamine D behoort tot de essentiële vitamines die je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren.Officieel is het eigenlijk geen vitamine maar een verzameling van vet oplosbare hormonen die je lichaam zelf kan aanmaken.Dit gebeurt door een proces in het lichaam waar zonlicht voor nodig is, UV licht om precies te zijn.De twee belangrijkste vormen van vitamine D zijn vitamine D2 en vitamine D3.Vitamine D2 is de plantaardige vorm van vitamine D. Vitamine D3, of cholecalciferol, is de dierlijke vorm.Vitamine D3 is de actieve vorm die vanuit UV licht door onze huid wordt gesynthetiseerd.Ook wanneer je kiest voor vitamine D suppletie, kies dan voor de actieve vorm vitamine D3 omdat die goed opneembaar is in je lichaam.Vitamine D2 is 66% minder efficiënt in het verhogen van de vitamine D waardes in het lichaam. Vitamine D staat bekend als de “zonneschijn” -vitamine.Het is een essentiële in vet oplosbare voedingsstof.Het helpt de bott en gezond en sterk te houden, bevordert de celgroei en bevordert de immuunfunctie.Je lichaam neemt vitamine D voornamelijk op door blootstelling aan de zon, hoewel voedingssupplementen en bepaalde voedingsmiddelen ook bronnen van de voedingsstof kunnen zijn.Vitamine D-tekort treedt op wanneer uw lichaam de aanbevolen niveaus niet opneemt.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen ervoor zorgen dat uw botten misvormd, broos of dun worden.Het kan ook leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder:

  • bot verzachting ( osteomalacie )
  • lage botdichtheid ( osteopenie )
  • artrose
  • hartziekte
  • kanker
  • rachitis bij kinderen

Vitamine D en depressie

Studies hebben een verband aangetoond tussen vitamine D-tekort en depressie.Onderzoekers achter een meta-analyse uit 2013 merkten op dat studiedeelnemers met depressie ook lage vitamine D-spiegels hadden.Uit dezelfde analyse bleek dat mensen met een lage vitamine D statistisch gezien een veel groter risico op depressie liepen.De onderzoekers zijn van mening dat, omdat vitamine D belangrijk is voor een gezonde hersenfunctie, onvoldoende voedingsstoffen een rol kunnen spelen bij depressie en andere psychische aandoeningen.Een eerdere 2005studieVertrouwde bron geïdentificeerde vitamine D-receptoren in dezelfde delen van de hersenen die geassocieerd zijn met depressie.

Risicofactoren voor vitamine D-tekort

Beperkte blootstelling aan de zon, levensstijl en leeftijd kunnen bijdragen aan lage vitamine D-spiegels. Blijf lezen om meer te weten te komen over de risicofactoren voor vitamine D-tekort.

Beperkte blootstelling aan de zon

Blootstelling aan zonlicht is voor de meeste mensen de belangrijkste bron van vitamine D.Als u uit de zon blijft of te veel sunblock gebruikt, beperkt u uw blootstelling.Dat kan leiden tot vitamine D-tekort.De hoeveelheid blootstelling aan de zon die u nodig heeft, is afhankelijk van uw klimaat, het tijdstip van de dag en de tijd van het jaar.Mensen met een lichtere huid hebben de neiging vitamine D sneller op te nemen.U heeft mogelijk tussen de 15 minuten en 3 uur blootstelling aan de zon per dag nodig om voldoende vitamine D binnen te krijgen door alleen blootstelling aan de zon.De hoeveelheid blootstelling aan de zon hangt grotendeels af van de tijd van het jaar en uw huidskleur. 

Eetpatroon

Weinig voedingsmiddelen zijn van nature rijk aan vitamine D.Eet meer van deze natuurlijke bronnen van vitamine D om uw inname te verhogen:

  • Zalm
  • Makreel
  • Andere vette vis
  • Visleveroliën
  • Dierlijke vetten
  • Met vitamine D verrijkte voedingsproducten, zoals sinaasappelsap en ontbijtgranen

Als u een veganistisch of vegetarisch dieet volgt, bestaat de kans dat u niet genoeg vitamine D binnenkrijgt.

Als u een donkere huidskleur heeft

Mensen met een donkere huid hebben grotere hoeveelheden melanine, een natuurlijk pigment dat de huid zijn kleur geeft.Melanine vermindert de productie van vitamine D in de huid.Een onderzoek uit 2006 wees uit dat vitamine D-tekort in de Verenigde Staten vaker voorkomt bij Afro-Amerikanen dan bij andere Amerikaanse populaties.Volgens The Cooper Institute heeft ongeveer 40 procent van de Afro-Amerikaanse volwassenen een vitamine D-tekort.Het is onduidelijk of lagere vitamine D-spiegels bij mensen met een donkere huid ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.Als u zich zorgen maakt over uw vitamine D-productie door blootstelling aan de zon, overleg dan met uw arts over wat u kunt doen.Het is ook belangrijk om meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet toe te voegen.

Zwaarlijvigheid

Er is een verband tussen vitamine D-tekort en mensen met een body mass index (BMI) van 30 of hoger.Mensen met obesitas hebben mogelijk meer vitamine D nodig dan mensen met een gemiddeld gewicht om de aanbevolen voedingswaarde te bereiken.Als uw BMI 30 of hoger is, werk dan samen met uw arts om een ​​beheersbaar plan voor gewichtsverlies op te stellen, evenals een dieet dat u kan helpen uw vitamine D-inname te verhogen.

Leeftijd

Leeftijd kan bijdragen aan vitamine D-tekort.Naarmate u ouder wordt, wordt uw huid minder efficiënt in het aanmaken van vitamine D.Oudere volwassenen hebben ook de neiging de tijd in de zon te beperken en kunnen diëten eten met onvoldoende hoeveelheden vitamine D.

Symptomen van vitamine D-tekort

Als u een vitamine D-tekort heeft, kunt u last krijgen van:

  • pijnlijke botten
  • vermoeidheid of sufheid
  • zwakte en pijn van de spieren en gewrichten
  • U kunt ook symptomen van depressie ervaren, waaronder:
  • overweldigende gevoelens van verdriet, hopeloosheid en hulpeloosheid
  • slapeloosheid of overmatige slaperigheid, bekend als hypersomnie
  • verlies van interesse in activiteiten die u ooit leuk vond
  • lethargie
  • overmatig gewichtsverlies of gewichtstoename
  • verlies van eetlust
  • problemen met concentreren
  • vergeetachtigheid
  • verlies van seksuele interesse
  • hoofdpijn of rugklachten
  • ongerustheid
  • gedachten aan overlijden of zelfmoord

Als u een van deze symptomen van depressie ervaart, is het belangrijk dat u onmiddellijk een afspraak maakt met uw arts.

Diagnose van vitamine D-tekort

Om een ​​vitamine D-tekort te diagnosticeren, zal uw arts een test bestellen om de hoeveelheid vitamine D in uw bloed te meten.Om een ​​diagnose van depressie te stellen, zal uw arts u vragen stellen over uw symptomen.Mogelijk wordt u ook gevraagd om een ​​zelfbeoordeling te maken.Depressie kan niet worden vastgesteld met een bloedtest.Uw arts zal u ook vragen stellen en een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te bepalen of u een depressie heeft.En er kunnen andere examens en laboratoriumtests zijn om andere mogelijke onderliggende problemen uit te sluiten, en om te bepalen of uw symptomen van depressie mogelijk verband houden met een vitamine D-tekort. 

Vitamine D-tekort behandelen

U kunt vitamine D-tekort en de symptomen ervan behandelen door uw inname van deze essentiële voedingsstof te verhogen.Manieren waarop u meer vitamine D kunt consumeren, zijn onder meer:

  • vitamine D-supplementen nemen
  • het verhogen van uw blootstelling aan de zon
  • voedsel eten dat vitamine D bevat of verrijkt is met vitamine D

Om depressie te behandelen, zijn psychotherapie en antidepressiva veel voorkomende behandelingen.Ze kunnen afzonderlijk of in combinatie met dieetveranderingen worden opgenomen, afhankelijk van uw symptomen en behandeldoelen.Als uw depressie verband houdt met een vitamine D-tekort, kan het verhogen van uw vitamine D helpen om uw symptomen te verlichten.Praat met uw arts over uw behandelingsopties en wat voor u het beste zou werken.Mensen met een depressie kunnen ook stappen ondernemen om de symptomen van depressie te verlichten. Enkele van uw opties kunnen zijn:

Regelmatig sporten

Routinematige lichaamsbeweging kan de symptomen van depressie helpen verminderen door ‘feel-good’-chemicaliën zoals endorfine in de hersenen vrij te geven.Oefening kan ook de chemicaliën van het immuunsysteem verminderen die depressie kunnen verergeren.Begin met drie keer per week 30 minuten cardio en voeg zo nodig dagen en minuten toe.

Een regelmatig slaapschema aanhouden

Slapeloosheid, hypersomnie en andere slaapproblemen zijn in verband gebracht met depressie.Maak een regelmatig slaapschema om met deze symptomen om te gaan.Dat kan betekenen dat je een slaap- en wekker moet instellen.U kunt ook een dagboek bijhouden om bij te houden hoe lang u hebt geslapen en de kwaliteit van uw slaap.Dit zal u helpen uw voortg ang bij te houden.

Contact opnemen met dierbaren

Uw vrienden en familie kunnen u steun en kracht geven bij het omgaan met uw symptomen.Het is belangrijk dat u uw dierbaren laat weten hoe ze kunnen helpen en wanneer hun acties niet bijdragen aan uw behandelplan.Vitamine D is essentieel voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid.Onvoldoende vitamine D-spiegels kunnen leiden tot een aantal gezondheidsproblemen, waaronder depressie.Enkele manieren om depressie te behandelen die verband houdt met onvoldoende vitamine D-spiegels zijn:

  • meer zon krijgen
  • het toevoegen van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D aan uw dieet
  • een gezond gewicht behouden
  • voedingssupplementen nemen

Praat met uw arts over uw beste behandelingsopties.Bekijk Vitamine D Supplementen >

30 gedachten over “Vitamine D – Waar moet u op letten bij het nemen van supplementen?”

  1. Wat moet de uitspraak “Veganistisch” betekenen? Hoeveel vleeseters, of liever “lijkeneters”, die medeverantwoordelijk zijn voor het ongelooflijke lijden van dieren in de bio-industrie Eet muesli in de ochtend? Wat heeft muesli in de ochtend te maken met of je vlees bent of niet? Je kunt ook vetrijk eten, maar het hoeft geen vlees te zijn. Dus deze bewering vond ik absoluut verkeerd! Ja, en het GROENE VOEDSEL, ESSENTIËLE Magnesium wordt eerder door veganisten geconsumeerd. Wat dacht je van de bewering: “JA, alle lijk-eters zouden iets anders moeten eten dan alleen lijkeend. ile “.

  2. Ik neem 5000 eenheden vitamine D3 met 200 K2, 400 magnesium en 500 vitamine C. Daarnaast Omega 3 in de vorm van lijnzaadolie of als capsule. Ik kan er heel goed mee overweg en mijn bloedwaarden zijn top

  3. Dus ik neem 20.000 eenheden D3 plus 10 druppels K2 .. + magnesiumspray! Jarenlang … minder in de zomer! En opc en vitamine C acerol poeder. Niet regelmatig (als je daar zin in hebt, vitamine B-complex en dan mineralen (Schindeles – gemalen vulkanische stenen (voor colonreiniging))

  4. 40-60 ng / ml komt overeen met het gebruikelijke niveau van de inheemse volkeren. Hier wordt echter gevaarlijke halfkennis weggegooid, met 10, 20, 40 K IU per dag en ruwe relaties met betrekking tot dosis en lichaamsgewicht. Dit geldt slechts tot op zekere hoogte, bij 4-5000IE stijgt het niveau tot ongeveer 60-70 ng / ml bij 70 KG. Bij 8000IE komt het in de buurt van 80 ng / ml, wat aangeeft dat er een veiligheidsmechanisme moet zijn dat het niveau smoort, of hoe hoger het niveau, hoe meer D3 er in het lichaam vrijkomt, wat kan leiden tot bijwerkingen met gevolgen op de lange termijn . Vitamine D3 is geweldig, maar vanwege het misbruik dat ik hier lees, is het een hit voor de pers. 4000-5000IE, niets meer is handig dan een losse portemonnee en mogelijke schade.

  5. Neem vitamine K2 minstens 200mcg met magnesium en vitamine A afzonderlijk !!! Oh ja, haal niets van de apotheek, zoals sommigen hier al hebben vermeld, ze hebben echt een nulplan, ze kennen niet eens vitamine C, het enige wat ze weten is een aspirine of ibuprofen, wat hebben ze nog meer ' Ik heb het geleerd, kijk daarom eens op internet! Overigens hebben de bedrijven Nature Elements en Nature Love niet alles in goede kwaliteit, ook met hen moet je voorzichtig zijn! Ze bieden ook vitamine D aan in een synthetische versie, gemaakt van schapenwol! Maar niet alleen dat, veel andere fabrikanten ook, dus let er altijd op in de vorm van druppels en gemaakt van korstmos, dus veganistisch bij K2 zorg ervoor dat je geen lichte keelpijn krijgt na inname, persoonlijk vond de beste K2 drops tot nu toe van Sunday Natural, maar ook hier, zoals ik al zei, niet alles is super altijd mooi check hoe het gemaakt is, geldt voor alles !!! Ik wens iedereen een goede gezondheid en houd alsjeblieft je ogen open en gebruik vooral je hoofd ….

  6. dat vitamine K2 niet routinematig kan worden gemeten, is NIET WAAR! Ik heb zojuist (een paar minuten geleden) een transfer gemaakt naar een laboratorium (Labor Augsburg MVZ), dat op 29 januari is geopend. Heb vitamine K1 en K2 (afzonderlijk, beide) gemeten in mijn serum!

  7. Ne, het ging niet om de vitamine K2 die helpt om de vitamine D3 in de darm op te nemen, maar dat de vitamine K2 MK-7 het lichaam ondersteunt bij het brengen van calcium in de botten zodat de calcium het lichaam niet kan beschadigen!

  8. Wat hebben mensen in het verleden gedaan voordat er gelegenheid was om pillen te slikken? Alleen omdat mensen in de loop van de tijd andere continenten hebben bevolkt, kan het niet zo zijn dat je alles moet aanvullen alsof de levensomstandigheden onmenselijk waren. Witte mensen werden uiteindelijk wit omdat het lichaam zich aan de nieuwe omstandigheden aanpaste om voldoende vitamine D te produceren.

  9. Wat een stomme uitspraak over veganisme. Alsof er in de natuur niet genoeg gezonde, vetarme voeding is en je vitamine D samen met een biefstuk moet consumeren

  10. in de verklaringen van Prof. Spitz staat de dagdosering niet vermeld, welke mM belangrijk is Evenmin is er een aanwijzing dat je met groene bladgroenten voldoende magnesium binnenkrijgt. Hoeft niet te worden aangevuld … er klopt veel in de video!

  11. De inname van D3 wordt begunstigd met plantaardige vetten. Het is niet juist dat D3 alleen met dierlijk vet mag werken. Hoe kwam hij daaraan? Lees de studie en probeer het zelf! ☝🏿

  12. I ' ik slik de afgelopen 4 jaar 20.000 per dag, het gaat goed met me, dus mijn dokter heeft me sindsdien alleen voor controle gezien. Magnesium en K2 mogen niet ontbreken voor D3

Reacties zijn gesloten.